Outnorth?

Tänkte komma med en lägesrapport om hur det går med reklamationen av mitt Exped liggunderlag som hade delaminerat och blivit som en tjock korv på ena sidan.
Det har nu gått åtta veckor och reklamationen är ännu inte färdig.
När jag kom hem från min fjälltur trodde jag skulle kunna hämta ut ett nytt liggunderlag, men nej, istället kom det ett mejl att jag skulle packa in liggunderlaget och skicka tillbaks det. Och nu har det alltså gått fyra veckor till och jag har inte hört ett ljud.
J/QUOTE]

I och för sig ett gammalt inlägg, men hade du inte skickat tillbaks liggunderlaget när du reklamerade?
 
!!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!!

Beställ ej här om du planerar att använda grejerna i år, väntat 3v på min första beställning , som ej kommit och 2 v på min andra beställning som ej inte heller kommit,

LAGERVAROR!!! 3-4 dagar BULLSHITT

Pajat första veckan på semester, fick hyra tält och utrustning för bokade resor och får avboka resten ,

De erbjuder hjälp med att makulera ordern när man frågar varför de dröjer samt 10% rabatt på den fösta försenade order. Lockande när man köpt en komplett camping utrustning för dryga 8tkr och planerat resa 2v senare. Ångrar skarpt att jag inte avbeställde direkt så jag kunde ha chans att hinna köpa leta upp ny utrustning .

Svåra att få tag på ! Minskat öppetider på kundservice och skyller på att de inte har insyn i beställda ordrar , så varför då ens ha en kundservice , bättre att kalla sig makuleringservice då de erbjuder de snabbt in i samtal och på Mail.

Lovar att återkomma under dagen .. ni kan ju räkna ut hur de blev!! Mobilen och mailen stod redo, pling=nej plong= nej


Bättre att erbjuda att ringa ner till lagret och berätta att denna kunden är jobbig som f..N , gör mig en tjänst och packa ihopp hans varor och skicka iväg dom de ligger ju i facken där nere, kunden har även erbjudit sig att själv hämta varorna med men de ville vi inte. Fast han jobbar i lokalerna bredvid på Volvo .

Blir kul att dela denna informationen vidare internt på våran interna sida och göra ett utskick varför jag inte rekomdera detta bolag cirka 6500 personer läser detta dagligen.


Snälla för er skull lägg inte hoppet och mödan på att lägga en order här !väldigt trist och behövs ställa in en sån go semester för att företag är oseriösa.

Kommer maila chefen för detta är inte okej , ett sista hopp har jag att jag får de till midsommar då kan vi har riktigt trevligt vi ser fram emot. Men kommer nog bli besviken då kundservice valde att inte höra av sig efter han skulle ta tag i vad som hänt,

Historier om lager flytt och och att de inte kan se vad som händer , den kommer jag inte att köpa en gång till
 
Det är ju inte bara Outnorth som inte får hem beställda varor inom rimlig tid. Coronan slår hårt på många företag.
Men det är svagt av företagen att hålla tyst och inte meddela kunden att leveransen blir kraftigt försenad. I våras beställde jag bl.a. kängor från ett annat nätföretag. Efter ett par veckor ringde jag dem och fick beskedet att de skulle få hem kängorna i juli, vilket var efter det att jag skulle ha dem på vandring! Annuleringen gick dock lätt och jag hittade en annan näthandlare som hade dem i lager.

Kolla alltid lagerstatus! Om den visar sig vara fel är det läge att klaga och påpeka att de måste ha bättre rutin på dess uppdatering om de ska behålla kunder. (TS tycks ha kollat lagerstatus, som tydligen var fel. Så dåligt av Outnorth i så fall!).
 
Outnorth har alltid fungerat bra för mig genom åren, hade två ordrar nu under våren som tog ett par veckor, men det var ganska tydligt aviserat från deras håll att dom håller på med en lagerflytt och att ordrar skulle ta tid.
 
Outnorth har tyvärr blivit mycket sämre vad avser leveranstid. Numera skickas ordern inom 3-5 dagar, - notera arbetsdagar. Det kan alltså ta en vecka innan de ens skickar iväg varan till kunden om du beställer på torsdag eller fredag. Så en leveranstid på 7-8 dagar är inte omöjligt. Det är inte en god service numera. Addnature, XXL, Widforss m.fl. skickar oftast samma dag eller dagen efter. Outnorth måste skärpa sig. Min favorit är just nu Widforss som skickar via Instabox, som gör att man kan beställa på fredag och få sina grejer på lördag. :D
Hoppas nån från Outnorth följer tråden, för jag gillar Outnorth. De har bra priser, men kommer inte varan i tid, är det värt att betala lite mer för att få den när man behöver den. Åtgärda!
 
Outnorth har tyvärr blivit mycket sämre vad avser leveranstid. Numera skickas ordern inom 3-5 dagar, - notera arbetsdagar. Det kan alltså ta en vecka innan de ens skickar iväg varan till kunden om du beställer på torsdag eller fredag. Så en leveranstid på 7-8 dagar är inte omöjligt. Det är inte en god service numera. Addnature, XXL, Widforss m.fl. skickar oftast samma dag eller dagen efter. Outnorth måste skärpa sig. Min favorit är just nu Widforss som skickar via Instabox, som gör att man kan beställa på fredag och få sina grejer på lördag. :D
Hoppas nån från Outnorth följer tråden, för jag gillar Outnorth. De har bra priser, men kommer inte varan i tid, är det värt att betala lite mer för att få den när man behöver den. Åtgärda!

Instabox är helt klart en fördel, dom levererar på helger och i mitt fall har närmaste ICA boxarna så öppettiderna är väldigt bra.
 
Outnorth har alltid fungerat bra för mig genom åren, hade två ordrar nu under våren som tog ett par veckor, men det var ganska tydligt aviserat från deras håll att dom håller på med en lagerflytt och att ordrar skulle ta tid.
Ja visst kan man förstå att det tar litet tid när man skall köra in nya system och rutiner men det har hållit på i 3 månader nu! Har man ett företag som lever helt på näthandel så får man nog vara mer rädd om kunderna än vad Outnorth är.
 
Ja visst kan man förstå att det tar litet tid när man skall köra in nya system och rutiner men det har hållit på i 3 månader nu! Har man ett företag som lever helt på näthandel så får man nog vara mer rädd om kunderna än vad Outnorth är.

Ja det är klart dåligt, bättre då att vara transparant med att man har problem och inte kan ge några leveransbesked.
 
Det är självklart att det är tråkigt då det strular / dröjer då man beställt, jag blir frustrerad då det man beställt dröjer, och i fallet med en beställning jag gjorde från Bergfreunde för ~1 månad sedan så stämde inte lagerstatus, det som påstods finnas på lager beställde jag, fick orderbekräftelse för att en till två dagar efter få ordern annullerad p.g.a. att det visade sig att det inte fanns på lager!

Åter till Outnorth, jag har på senaste tiden varit storkund, i alla fall med rätt många beställningar gjorde, om vi tar de senaste 3 månaderna som nämnts ovan, så har jag gjort 7 beställningar, på 4 månader så är det 8 beställningar, och ingen av dessa har strulat, de har alla skickats inom 3-4 vardagar, vilket jag anser vara helt ok med tanke på pandemi, och då de dessutom skriver att det kan dröja lite med tanke på lagerflytt.

De är dock inte bättre än andra jag handlat från, jag har senaste halvåret faktiskt bara haft strul vid en enda beställning, den jag nämnde ovan, men genom åren så har även jag haft strul, det är sånt som händer, dock så är det många produkter som det är brist på i dessa tider så när man beställer från den enda web shop som har produkten på lager så blir man rätt så matt då ordern blir annullerad!
 
Handlar en hel del på Outnorth och för mig fungerar det utmärkt även på senare tid, jag har bla. returnerat ett par byxor som inte passade, samt ett tält som jag upplevde för mörkt i färgen. Kundtjänst och returer/byten har fungerat utmärkt.

Jag tror mycket handlar om den generella bristen på material i många sektorer mestadels. Jag jobbar själv som inköpare och världen är verkligen totalt snurrig just nu...

Sedan håller jag med om att det är oerhört viktigt att vara tydlig med leveransproblem, där har jag personligen fått bra information, men jag noterar ju att andra inte haft samma upplevelse.

Vi får hoppas det blir en jämnare och stabilare kundservice när dom får ordning på flytten och världen börjar återgå till det vanliga!
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...