Avstängd medlem.

clindh

Forumvärd
Som sagt, seobserver får gärna kontakta mig så kan vi diskutera hur man bör uppträda i forumet etc ännu en gång.

Notera att detta inte handlar om PM egentligen. Det var något tjafs med annan medlem som började i forumet och fortsatte i PM. Just PM-grejen är komplicerad, jag kan ju men vill inte läsa igenom era PM-konversationer. Vill man rapportera något som sagts i PM som man tycker bryter mot regler bör man skicka just det meddelandet till oss så får vi kika.
 
Vi har nog med takhöjd för att tillåta plumpa, felaktiga spekulationer iallafall...

Det är omöjligt att diskutera det här korrekt utan att dra upp hela historiken offentligt och det tänker jag inte göra.

Bra clindh, helt rätt.

Seaobserver får kontakta Dig/Er och försöka reda ut saken. Glasklart. Här kommer vi inte mycket längre.

Kan ju däremot tycka att om man blivit avstängd 2 gånger och dessutom varit föremål för ett gäng varning så borde man själv bli förbannad på utsidan och inte vilja ha med dem att göra. Så skulle nog jag reagera. Han/hon har ju haft flera chanser på sig att bli lite smidigare. Stäng av i 90 år men vid bra uppförande så kan Ni släppa på det efter 30...
 
Bra avstängning

Självklart ska Seobserver stängas av.

Användaren har brutit mot användarvillkoren vid upprepade tillfällen trots varningar och tillsägelser.
Bara att kicka ut således.

Det händer med andra användare och ska så också hända här.

Att "lång och trogen"-tjänst på forumet eller att man är kompis med halva forumstyrkan skulle vara förmildrande och därmed legitimt att bete sig hur man vill är ju löjeväckande.

Samma regler för alla.

Tack för ordet.
 
Hur har han haft tid?

Jag fick ett personligt mail från en medlem som jag nog aldrig haft kontakt med som tyckte jag att jag skulle läsa denna tråd.

Jag skickade nog någon gång ett personligt mail till Seboserver trots att halt att vara anonym vilket jag i princip ogillar.

Seboserver tyckte tydligen om den hjälp han fick av mig och ville bli min kompis på Utsidan, och jag tackade ja trots att han valt att vara anonym.

Vad jag inte kan förstå är hur någon har så gott om tid att hinna skiva så många inlägg (som jag inte läst) och hur många gånger han har kommenterat bilder (kommentarer som jag inte heller läst) men när jag loggar in så har jag 63 sidor a 10 kommentarer där Seboserver har kommenterat bilder.

Nu vet jag i likhet med alla andra inte vem Seboserver är för han har valt att vara anonym, men är det någon som har ett tips på hur man får så gott om tid att man kan skiva på många inlägg (om dom är bra eller oförskämda eller på annat sätt dåliga vet jag inte), hinna med att kommentera så många bilder (förmodligen 630 st) och dessutom tydligen skiva PM (personliga mail) till andra.

Det tog mig så där en timme att skiva detta, så den som vet hur man skrivar snabbare trots att jag för det mesta använder alla 10 fingrarna när jag skriver får gärna skriva ett personligt mail till mig.

Per
 
Jag vet ganska mycket om Seobserver, och det vet säkert många andra också. Han valde att vara privat via PM, vad är det för konstigt med det? Det finns säkert ganska många människor nu för tiden som lever en del av sitt liv via internet, det är inte heller speciellt konstigt och i synnerhet inte om man t ex. är pensionär och har all tid i världen.

Se där, då var det utrett också.
 

clindh

Forumvärd
Vad jag inte kan förstå är hur någon har så gott om tid att hinna skiva så många inlägg
Det tycker jag är en irrelevant diskussion att gå vidare med, tråden diskuterar avstängningen - vi skall inte spekulera om en annan medlem tycker jag. Så vi stannar den här.
 
Jag förstår uppriktigt sagt inte problemet. Om någon blir utsparkad från forumet och av någon anledning ändå vill hänga kvar så är det väl bara att registrera ett nytt konto under ett nytt nick? Och börja om med ren tallrik, så att säga, förhoppningsvis med någon slags lärdom i bagaget om vad det var som gjorde att man blev utsparkad.
 
Jag förstår uppriktigt sagt inte problemet. Om någon blir utsparkad från forumet och av någon anledning ändå vill hänga kvar så är det väl bara att registrera ett nytt konto under ett nytt nick? Och börja om med ren tallrik, så att säga, förhoppningsvis med någon slags lärdom i bagaget om vad det var som gjorde att man blev utsparkad.

Jag kan inget om Seobservers beteende eller avstängning och uttalar mig inte om det, men har personen blivit avstängd är det naturligt att personen inte få återkomma, det är inte användarprofilen som blivit avstängd.

Enligt admin har personen fått flera varningar utan att ta lärdom, därav den mer-eller-mindre permanenta avstängningen.
 
Jag kan bara beklaga S avstängning. Jag har aldrig läst något förolämpande får S här på utsidan, däremot från en del andra personer här utan an det verkar ha resulterat i några åtgärder mot dessa. Sila mygg och svälja kameler?

I alla fall skulle jag glädja mig om S skulle återkomma på Utsidan.
/Niklas
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...