Havsörings premiär !

Hej ! Tänkte alla glada fiskare kunde lägga in lite bilder eller skriva en rad eller två om årets premiär.
Gick upp med tuppen och begav mig ner åt Särö för att prova lyckan. Blev inget idag .... tror det är för kallt än för de grunda vikarna...Ligger is stråk kvar på sina ställen samt tunn is ... Tänkte prova lite i kväll också !! // Andreas
 

Bilagor

  • peter1.jpg
    peter1.jpg
    20.8 KB · Visningar: 806
Det var alldeles för kallt i vattnet idag,Själv var jag i Orust med Polarn ,jag tappade två stycken ena lite färgat större fisk den andra blank under måttet , härlig solig dag och riktig varmt i lä.
Träffade tiotal fiskare och ingen hade fått nått.Så man får vänta ett par veckor tills vattnet blir varmare.
Då blir det mer spöböj
 
härligt bild, själv här i stockholm där jag brukar fiska på premiären var det för mycket is. så jag väntar med min premiär till nästa helg. Skitfiske på er alla!
 

Bilagor

  • 123.jpg
    123.jpg
    55 KB · Visningar: 525
2020

Någon som planerar ett försök i veckan?

Är nybörjare på detta men jag tror jag ska testa att sticka ut med kajaken. Har en vanlig havskajak som jag sätter flottörer på en extrapaddel för säkerhets skull. Jag har ärvt ett flugspö men aldrig testat detta än, så det får bli spinnspö i år.
 
Premiär på ostsidan i Sthlm?

Det är västkusten som har fredning tills 1 april. Norra Sthlm skärgård står öppet för HÖ hela vintern.

Eller är det jag som har missat nåt?
 
Någon som planerar ett försök i veckan?

Är nybörjare på detta men jag tror jag ska testa att sticka ut med kajaken. Har en vanlig havskajak som jag sätter flottörer på en extrapaddel för säkerhets skull. Jag har ärvt ett flugspö men aldrig testat detta än, så det får bli spinnspö i år.

Brukar ibland flugfiska från kajaken (Zegul Arrow Play MV), men senare i säsongen. Går fint utan flottör och sånt. Så här tidigt är det vadning i grunda vikar som gäller för min del.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Älgö Fiske premiär i Arjeplog ? Fiske 4
frarol Premiär Fiske 1

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...