För många kategorier i forumet.

Jag tycker att problemet på utsidans forum är att det finns alldeles för många kategorier.

Forumet är alldeles för inaktivt för att motivera alla dessat 96 forumkategorier, detta med endast ca 70 aktiva trådar senaste dygnet.

Bredare indelningar leder till att fler läsare per forum och därmed att fler kan delta i diskussionerna. Med för smala indelningar så blir det en väldigt liten grupp per forum som läser, och därför få som kan svara. Detta i sin tur leder inte bara till att det blir svårt att placera trådar för trådskaparen, utan det finns dessutom incitament för trådskaparen att korsposta (något som bryter mot reglerna) till flera forum för att nå en bredare grupp läsare som kan sitta inne med informationen trådskaparen söker.

Utsidan har en bra sökfunktion, så varför ska vi ha forumdelar där förstasidan täcker mer än ett halvårs trådar?

Själv läser jag på "Lista Nya" för att där täcks hela forumet in på en sida.
 
Håller med om att det är mycket kategorier. En del kanske kan slås ihop, fototeknik + fotomotiv t ex?

En sak jag tänkt på som skulle göra det lättare att navigera är om man kom åt alla kategorier från den röda menyn, den vertikala undermenyn under "forum".

Tex komman man inte till rodd. Paddling skulle kunna ändras till vatten och inkludera rodd, segling, dykning.
 
Utsidan har en bra sökfunktion, så varför ska vi ha forumdelar där förstasidan täcker mer än ett halvårs trådar?

Själv läser jag på "Lista Nya" för att där täcks hela forumet in på en sida.

Jag håller helt och hållet med, jag använder också lista nya.

En tanke: Vi har EN google för hela internet, och det verkar ju fungera bra.
 
Håller med

Ganska många kategorier har för lite trafik. Men vissa uppdelningar är bra t ex den om att bygga egen kajak. Få trådar men bra att de finns tillsammans.

Thure
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...