• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Umeå trakterna och inåt landet.

Köpt ny kanadensare och är grymt sugen på att ge mig ut!

Är mycket i Lycksele där stugan finns nära bra vatten. Bor i Umeå och skulle gärna utforska här i kring
 
Öreälven är väl rätt ok för kanadensare om jag inte är ute och cyklar. Kör mot Åsele. Oreglerad om jag inte minns fel. Visst är det nån liten fors här och där som jag möjligen skulle leda kanoten förbi. Men två dagar med övernattning är inga problem att få ihop. Tveksamt vid vårflod dock.
 
Jag har paddlat tre dagar (två nätter) på Öreälven. Mycket trevligt! Det var vår och kallt i vattnet, ganska bra fart i forsarna. Jag valde att bära, några valde att paddla forsarna, och ett par av dem välte. Men Öreälven rekommenderas trots allt, fin älv att paddla.

//A
 
Nedre Sävarån

Hej!

Har du kollat nedre Sävarån? Dvs sträckan från E4:an ner till Skeppsvik. Om du inte varit där så är det ett riktigt fint område, numera naturreservat. Vill man förlänga turen kan man fortsätta ut i Skeppsviks skärgård och övernatta på någon av öarna.

Kartlänk här.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.