Teliskompis i Umeå med omnejd?

Hej!
Tomas heter jag, är 22 år bor i Umeå, fick inte göra lumpen så var tvungen att ta tag i mitt frilufsande på egen hand, och det har blivit en hel del turer kors och tvärs, sommar som vinter, det mesta finns samlat på min blogg.. http://aventyrilivet.blogspot.com/

Jag har åkt telemark två sässonger och det har väl blivit sådär 12-14 åkdagar totalt och tekniken kommer mer och mer, nu är nya skidor och bindningar på ingång och skillnaden kommer bli enorm.. mellan nuvarande 62 och kommande 106mm midja, såväl i puder som pist ;)

Men jag känner att det skulle vara så oerhört mycket trevligare i vinter med nån att åka med, inga kompisar som delar min entusiasm och det är ju faktiskt lite halvsegt att åka ensam.. för att inte tala om att käka lunch ensam! Jag har dessvärre varken bil eller körkort, men det är främst sällskap jag är ute efter. :)
Har under min uppväxt åkt mycket i backar här i närheten, och senaste vintern så blev det bussen till bygdsiljum ett antal gånger.. Pappa är från tärnafjällen så har åkt en del där när jag var mindre, men har tillgång till ett hus i björkvattsdalen, 30 min till både Tärnaby och Hemavan.

Och det går ju att stäcka ut till mer än dagsturer också..
Men jag är även sugen på åkning utanför systemen och stighudar är påväg med skidorna..
Så en helgs toppturande från vandrarhem/tält/fjällstuga, catski eller heliskiing som avslutning på sässongen? Jag är nog öppen för det mesta!

Låter det kul?
Skriv ett svar.. eller för all del adda mig på msn. :) lleberger@hotmail.com
 
Har du hittat till ÖTC?

En bit ifrån Ume visserligen, men jag vet att vi brukar ha några stycken därifrån på arrangemangen ändå.
 
Ucpa v.3

Hej!

Tyvärr bor jag inte i närheten av dig så några dagsturer kan jag inte vara med på. Men jag funderade lite på att åka med ucpa på en av deras telemarksveckor. Helst vecka tre tror jag Jag är också 22 år har åkt telemark i 5-6 år fixar de mesta i pisterna så jag håller mig helst utanför.

/Fredrik
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
madir Teliskompis Telemark 30
Nalta_eljest Telemarkskunnig i Umeå? Telemark 5
mafr Umeå Telemarksclub ? Telemark 2
ante Umeå-Kittel? Telemark 3
bootsy Lavinsändarletarövning i Umeå Telemark 2
Köpa telemarks skidor i Umeå Telemark 4

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...