AvMap Geosat 2 / 2Compact

Hej.

Funderar på att köpa en Geosat 2c, någon som har erfarenhet av denna GPS?

Bra kartor? Bra skärm?

Berätta gärna det ni vet om denna GPS.

/Morgan
 
Jag har testat geosat2. Alltså inte C (det var färg ändå). Några bekanta hade den när jag var i Italien. De intryck jag fick (det var jag som skötte navigatorn) var att det var en bra och ljusstark skärm, den var snabb och det fanns en satans massa inställningar, lite som ett windows-gränssnitt (som properties rutor alltså, inte operativet). Har även för mig att den hade OK mottagning (fattas bara annat med extern antenn).

Om du har någon specifik fråga kanske jag kan dra mig till minnes mer saker.

Vad går den lös på?

/Jimpa
 
Geosat 2C kostar strax ungefär 7.700:- och Geosat 2 ungefär 11.000:-

Det var Geosat 2C jag hade tänkt mig om jag ska ha någon av dessa.

Har några saker till jag funderade på:
Har den pekskärm?
Skärmen är ovanligt stor för att vara en portabel GPS va?
Enkel att använda & att ställa in?
Var kartorna bra?

Har du använt någon annan GPS?
Om du har det vilken? Om du gärmför de du använt, vad finns det för nackdelar & fördelar med en Geosat?

/Morgan
 
Mogge8212; sa:
Geosat 2C kostar strax ungefär 7.700:- och Geosat 2 ungefär 11.000:-

Det var Geosat 2C jag hade tänkt mig om jag ska ha någon av dessa.

Har några saker till jag funderade på:
Har den pekskärm?
Skärmen är ovanligt stor för att vara en portabel GPS va?
Enkel att använda & att ställa in?
Var kartorna bra?

Har du använt någon annan GPS?
Om du har det vilken? Om du gärmför de du använt, vad finns det för nackdelar & fördelar med en Geosat?

/Morgan

Som sagt, jag har bara prövat den dyrare av dom två, men "here we go":

Den hade inte pekskärm, men den funkade bra ändå. Skärmen var stor, riktigt stor, men det är ju bara positivt.
Enkel att använda är lite svårt att uttala sig om (prövade som sagt under mycket begränsad tid), den hade varit enklare med pekskärm. Inställningar fanns det så man kan pilla tills Lucifer själv avlöser dig.
Kartorna gjorde sitt jobb utan anmärkning men det var inte världens roligaste grafik.

Övriga mottagare jag använt är min Meridian Color och min ipaq 5450 bl.a. med TomTom 3. Det är ju svårt att jämföra dom, men någonting som är gjort för att vara en bilnavigator är såklart bäst på att vara det. Geosaten var ju överlägset snabbast, bra ljud osv. jag kan inte jämföra förmågan att ta emot gps-signalen, för jag hade inte med mig mina egna prylar.

Men ägaren till mottagaren sa att han var nöjd. Det är iofs en uppgift som är svår att värdera. Detta var väl det jag kunde tillföra om Geosat.

+ Snabb
+ Många inställningsmöjligheter
+ Stor skärm (ljusstark)

- Ingen pekskärm

Det finns säkert mer plus och minus att lägga till, men detta var vad jag kom på för tillfället.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.