Surved - ditt bästa stalltips

Jag bor i Bergslagen vargrika skogar men vet ändå vad "tändpåsar" är!!

Jag tycker det är tråkigt att så många av oss "lantisar" känner sig så underlägsna stockholmare så att man måste späda på motsättningarna mellan storstad och landsort.

Var stolt över dig själv och vem du är - stockholmare eller ej!

Med tanke på vad Anna Kindberg Batra vräker ur sig så anser jag att man har sin fulla rätt att driva med och om NOLLÅTTORNA.

Jag är född i Borås -53, varit utlandssvensk och kom till Huskvarna -61, flyttade till Aneby -85, flyttade till Luleå -89 och därefter till Kalix -90 och gifte mig. Så nu bor jag i Kalix och där kommer jag att tillbringa resten av mitt liv, så nu vet du det.

Även jag vet vad Tändpåsar är för något. Jag har sett reklam för dom i någon jakttidning.
 
Den som hämtar bark från levande träd skadar trädet, det är väl alla överens om.
Den tunna nävern tar man givetvis från markved eller torkved hemom.
De som reagerar med lösa anklagelser förefaller göra felslut igen.

go tur
 
Med tanke på vad Anna Kindberg Batra vräker ur sig så anser jag att man har sin fulla rätt att driva med och om NOLLÅTTORNA.

Jag är född i Borås -53, varit utlandssvensk och kom till Huskvarna -61, flyttade till Aneby -85, flyttade till Luleå -89 och därefter till Kalix -90 och gifte mig. Så nu bor jag i Kalix och där kommer jag att tillbringa resten av mitt liv, så nu vet du det.

Även jag vet vad Tändpåsar är för något. Jag har sett reklam för dom i någon jakttidning.

Kinnberg Batras uttalande om lantisar och Stockholmare gjorde hon 1998. Hon kan ha ändrat sig sedan dess. Numera är hon till och med gift med en lantis.
Sedan tycker jag inte nödvändigtvis att behöver välja ut en som gjort/sagt något dåligt säga kan han/hon göra/säga kan jag med.
https://en.wikipedia.org/wiki/Whataboutism
 
Kinnberg Batras uttalande om lantisar och Stockholmare gjorde hon 1998. Hon kan ha ändrat sig sedan dess. Numera är hon till och med gift med en lantis.
Sedan tycker jag inte nödvändigtvis att behöver välja ut en som gjort/sagt något dåligt säga kan han/hon göra/säga kan jag med.
https://en.wikipedia.org/wiki/Whataboutism

Jag hittar bara från okt 2010 som hon gjorde sitt berömda uttalande.
Ja, hennes make är verkligen en lantis med indisk härkomst.

Kan hon/han vräka ur sig ett sådant uttalande så har jag som privatperson rätt att håna tillbaka. Politikerföraktet!et är totalt på många håll i Sverige:cool:
 
Jag hittar bara från okt 2010 som hon gjorde sitt berömda uttalande.
Ja, hennes make är verkligen en lantis med indisk härkomst.

Kan hon/han vräka ur sig ett sådant uttalande så har jag som privatperson rätt att håna tillbaka. Politikerföraktet!et är totalt på många håll i Sverige:cool:

Jag är inte Stockholmare men om du bara hittat hennes utalande från 2010 så har du letat dåligt. Hennes uttalande är från 1998 och inget annat. En källa till det är bl.a. denna som dessutom delvis ger henne rätt i sitt uttalande:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/ny-forskning-stadsbor-smartare-an-lantisar
 
Vi kan väl för sakens skull ta med hennes helt färska ord kring ämnet. Från Twitter:

Alla stockholmare är inte så smarta alltid, det är ju sen gammalt;-) Men, har ni tänkt på att det nu även är farligt? Försök, kompisar!



Apropå 08:eek:rnas märkliga behov av att sitta på krogen i dessa tider.

Sen kommenterade hon även de berömda orden (på en direkt fråga):

Ja det där är ju det dummaste jag har sagt. Vad är det dummaste du själv har sagt, bjuder du på det?:)
 
Jag är inte Stockholmare men om du bara hittat hennes utalande från 2010 så har du letat dåligt. Hennes uttalande är från 1998 och inget annat. En källa till det är bl.a. denna som dessutom delvis ger henne rätt i sitt uttalande:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/ny-forskning-stadsbor-smartare-an-lantisar

Jag mindes bara det uttalandet från henne och jag googlade väl inte så noga heller.

Eftersom så många Nollåttor kommer utsocknes och har flyttat till huvudstaden så måste så måste utsocknes vara smartare också eftersom dom har flyttat till huvudstaden.

Ska en politiker få vräka ur sig vad som helst om den övriga befolkningen som inte bor i huvudstaden???
 
jag mindes bara det uttalandet från henne och jag googlade väl inte så noga heller.

Eftersom så många nollåttor kommer utsocknes och har flyttat till huvudstaden så måste så måste utsocknes vara smartare också eftersom dom har flyttat till huvudstaden.

ska en politiker få vräka ur sig vad som helst om den övriga befolkningen som inte bor i huvudstaden???


nej!!
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...