Knorr snack pots?

Palmolja är inte hälsovådligt. Jo, om man är rädd för mättat fett så tycker man kanske det. Det sätt det odlas på är miljövidrigt däremot och därför bör man undvika billig palmolja.

Jag tänkte på skövlingen av regbskogen och alla djur, växter och biotoper etc. som försvinner och i förlängningen dör ut... Finns inga miljövänliga sätt att odla Palmolja/fett på och det är vidrigt!


Mvh troswe
 
Nu har jag testat "curry" också. Det var drag i den! Klara inslag av stark curry/chili. Bjöd två kamrater och de tyckte den var god (även om killen tyckte det var för lite...) Grabben åt återigen upp hela carbonaran, vilket fås ses som ett gott betyg. Men så klart inte lika stark, mera gräddig...
 
Testade dessa , man gör ju rätt billiga frystorkade rätter med en vakuumpackare.
500-800 kcal c:a beroende på om man gör av 2 eller 3 st.
Typ 30-45 spänn påsen och man får samma näringsvärde som en BB eller Real

Man vaacar dom i en påse som rymmer vattenmängden som skall i.
 
Jag testade att äta två Bolognese men är inte så impad. Smaken var förväntad, men drygt en timme senare fick jag gå efter lite yoghurt och müsli för jag var riktigt hungrig igen. När jag jämförde näringsinnehållet med frystorkad mat (Blå Band, Real) innehåller Snack Pots endast en bråkdel protein och fett, medan de andra frystorkade märkena har betydligt mer.

För mig skulle Knorr inte funka som vandringsmat, tyvärr. Inte om det på egen hand ska utgöra en måltid, utan jag kommer att behöva komplettera med bröd och sådant. Riktigt trist med tanke på priset. Jag funderade på om man kunde dryga ut det med proteinpulver och olja som man bär med sig, men då känns det nästan lättare att torka mat själv från grunden.
 
www.matsmart.se har snackpottar med Bolognese billigt nu.
Beställde 100 för 1036 med frakt.

Har tidigare gjort snackpotkap på andra ställen för samma.
Butikerna vill ju ha en 17-18 spänn o då med att vackuumpacka
2-3 snackpots är ju fortfarande billigt men nu får man frystorkat
verkligen billigt.

Brakpris

Beställ fort innan det tar slut , nu har jag 50 portioner för lite över
1000 spänn fast man räknar in vaacumpackningen exl lite egentid.


Länk till matsmart.se
https://www.matsmart.se/bolognese-mix-68g
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
tomasjo Jakten på Knorr Spaghetteria Friluftsmat 64

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...