Gissa var/vad.

Denna smala lilla bäck i Schweiz är strid nog att motivera den stenbro som lagts över. Den har faktiskt ett känt namn, nån som kan gissa vilket?
 

Bilagor

  • RIMG0472.jpg
    RIMG0472.jpg
    71.8 KB · Visningar: 570
Julia letar sig dock via Albula bort till Bortre Rhen, var källa, Rheinwaldhorn, f ö ligger halvvägs mellan Lunghinpass och Tomasjön.

Trots att jag bara gjort tre turer i svenska fjäll, två i Jämtland och en i Arjeplogsfjällen (5 dagar av en totalt 14 dagar lång tur) har jag hunnit med åtminstone tre mer betydande källområden: Pite älv, Skellefte älv (OIMR tältade jag då just vid Ikesjaure) och Ljungan.
 
Lunghinpass borde jag sätta upp på min "bucket list".


Thure


Passet är lätt att nå. Mitt första besök var på min första flerdagarstur i Alperna, 1989. Gick från Promontogno i Bregagliadalen till Maloja via Bivio (hotell där, finns även camping). Efter den lilla turen, 2 dagar, bestämde jag mig för att jag var färdig med dagsutlykter. I september gick jag delar av Alta Via/Höhenweg 1 och sen har det bara utvecklats.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...