Kritik på mina video klipp!

Hej, en av mina större hobbies i livet är att äventyra och även filma detta så för att utvecklas när det kommer till filming samt redigering så tar jag gärna emot er kritik på dessa två youtube klipp!

Fiskevideo från Hallsjön:
https://www.youtube.com/watch?v=_EfkkQvJQKQ
Vet att vi inte fick någon fisk så jag är redan medveten om den kritiken, men har ni något annat som jag kanske borde filmat eller redigerat på något annat sätt?

Samt en video från några aktiviter från i somras!
https://www.youtube.com/watch?v=CGOmx2r71gA
Någonting ni saknar eller som jag borde ha redigerat på ett annorlunda sätt, möjligtvis musik smak m.m!
Tack på förhand! :)
 
Rätt fina sekvenser och bra klippt. Vilken målgrupp har du tänkt dig?

För andra än de "närmast sörjande" skulle lite info om plats och omständigheter vara intressanta. Saknar också en storyline.

Thure
 
Jag har nära nog noll kunskap i klippning och liknande, men för en som sett mycket hemgjorda filmer var känslan att det var ganska proffsigt, men då det står "Montem Productions" är min gissning att du antingen är proffs eller en duktig amatör och då behöver du inte mitt omdöme :)
 
Halaj!

Klipp där bakgrundsmusiken fullständigt överröstar ljuden i klippet brukar rulla max. 10 s innan jag stänger av.

//T
 
Det bästa var slutet på fiskvideon när ni satt o spelade kort. Det var lite överraskande men blev en fin och originell avslutning.

Jag kan inte ge kritik på sånt här. Prova dig fram och försök hitta din helt egen stil. Gör gärna vågade grejer om du vill.
 
Rätt fina sekvenser och bra klippt. Vilken målgrupp har du tänkt dig?

För andra än de "närmast sörjande" skulle lite info om plats och omständigheter vara intressanta. Saknar också en storyline.

Thure

Tack så mycket! Har faktiskt inte riktigt funderat på vilken målgrupp jag har försökt nå med denna videon, kanske borde göra det i framtiden!

Helt rätt, kommer att lägga till information om platsen i beskrivingen på videon. Omständigheterna var väl att vi hade ca 12h på oss att fiska, så det hade jag kunnat göra en bättre story utav/göra det mer tydligare. Jag försökte få fram en liten story från morgon-eftermiddag ungefär. Men kan förstå att det är ganska svårt att förstå!

Tack för många bra tips! :)

Isak
 
Jag har nära nog noll kunskap i klippning och liknande, men för en som sett mycket hemgjorda filmer var känslan att det var ganska proffsigt, men då det står "Montem Productions" är min gissning att du antingen är proffs eller en duktig amatör och då behöver du inte mitt omdöme :)

Tack så mycket!
Haha, har detta bara som en hobby och vill gärna om jag lyckas driva ett företag där jag filmar samt redigerar. Tyckte bara att Montem Productions lät lite proffsig och skulle kunna tänka mig det som ett möjligt namn för ett produktionsföretag! Funderar dock på att byta till IsakTamio!

Isak
 
Halaj!

Klipp där bakgrundsmusiken fullständigt överröstar ljuden i klippet brukar rulla max. 10 s innan jag stänger av.

//T

Bra tips, har kollat mycket på ljudnivåer på musik och röster. Är en förvirrande djungel allt det där, men jag ska verkligen ha det i åtanke nästa video! Tack så mycket :)

Isak
 
Det bästa var slutet på fiskvideon när ni satt o spelade kort. Det var lite överraskande men blev en fin och originell avslutning.

Jag kan inte ge kritik på sånt här. Prova dig fram och försök hitta din helt egen stil. Gör gärna vågade grejer om du vill.

Ja, jag ville ha med en liten känsla att vi var ett gött gäng som var iväg och fiskade!

Tackar så mycket, tänker fortsätta at göra videos och försöker utvecklas och göra varje video bättre varje gång! Gillar även att filma på olika sätt och lära mig nya tekniker hela tiden! :)

Isak
 
Det är oftast snyggt om horisonten är så rakt horisontell som möjligt, speciellt i mer statiska filmer som fiskefilmen. I den andra filmen var det betydligt bättre med den biten. Snygga filmer.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
seobserver Timra Stuga, gratisbok på engelska Böcker, film, media 1
stranbo Åka vasaloppet på tandemskidor Böcker, film, media 0
JohnnyL Med Monsen på villspor Böcker, film, media 8
Småtärna Serie om Grönland på dansk TV Böcker, film, media 0
silenhag På tur med Monsen, Monsen og Mattis Böcker, film, media 9
JohnnyL Monsen på villspor Böcker, film, media 165
veni Serie på TV Fakta, Alone Böcker, film, media 2
Moga Flora med på vandring: Padda eller e-boksläsare? Böcker, film, media 12
Brune Vita blixten på SVT play Böcker, film, media 2
majjen Publicera samma text på fler ställen? Böcker, film, media 12
Otto Støver Monsen på villspor Böcker, film, media 42
Glännman Tips - Ut på tur Böcker, film, media 1
desireman Intressanta personer att följa på instagram? Böcker, film, media 4
laurentiusweg Grundsten På Fjälltur eböcker någonstans? Böcker, film, media 1
Pumba Tipps på föreläsningar dokumentärer mm Böcker, film, media 0
Raskesven Musiken på Nat Geo Wild? Böcker, film, media 0
desireman Nu på söndag på Discovery: 22:00 Uppdrag: Seven Summit Böcker, film, media 0
halvklart till mulet Year of Adventures - äventyrs-TV på lördagar Böcker, film, media 0
Bulgakov Kartor från Michelin- var finns komplett sortiment på nätet? Böcker, film, media 2
Headheretic Bra program på TV10 Böcker, film, media 1
desireman Snygg bakgrundsbild på Kebnekaise? Böcker, film, media 10
Emmma tips på ny fågelbok Böcker, film, media 9
trollstoll vandra på island Böcker, film, media 9
LindLou Hur får man tag på "västerviks föraren"? Böcker, film, media 0
Hallå! Söker tips på filmredigering Böcker, film, media 2
Wolf25 Grundsten - på fjälltur Böcker, film, media 5
mickere Nordkalotten 365, et år på tur med Lars Monsen Böcker, film, media 5
Emiliaskersund Vildmarkstidningar på tyska? Böcker, film, media 2
peter1969 Packraft på TV i kväll! Böcker, film, media 5
johre Mount St. Elias på bio? Böcker, film, media 0
plaskdaja Kommentarer på freeride.se Böcker, film, media 0
obbelix Tips på bra pocketbok Böcker, film, media 42
1340 TV tips, Mästarnas Mästare på SVT ikväll 20:00 Böcker, film, media 1
thage Hyra klätterfilmer på nätet? Böcker, film, media 0
plaskdaja TV tips, 7 Summits på TV4 Sport ikväll 19.00 Böcker, film, media 3
KLAGER Ny faktakanal på nätet: Böcker, film, media 0

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...