Blocka ämnen

Eller så kan programmerarna helt enkelt bara ta bort spalten "aktuella diskussioner" från förstasidan eller lägga som en egen rubrik för de som prompt måste veta vad andra pratar om. Trots allt rätt många som stör sig på nuvarande webbdesign. Kanske var annat förr om det skrevs i 30 trådar per dygn och listan hann förnyas mer Nu är det väl ett 10-tal varav 75% är nyskapade av en och samma person.
 
Senast ändrad:
ta bort spalten "aktuella diskussioner" från förstasidan
egen rubrik för de som prompt måste veta vad andra pratar om.

Eller så kan man ha så mycket självkontroll att man inte läser och klickar på det som inte är intressant.

Men det är klart, att är man sååå nyfiken och prompt måste lägga näsan i blöt i alla "ointressanta ämnen", så är det ju ett väldigt stort problem....
 
Tänkte att min åsikt i ämnet kunde luftas också.
Jag är helt ointresserad av fiske, men jag är glad över att fiske teamet har hittat till utsidan, så Välkomna.
Gällande att blockera ämnen så kan jag väl förstå att det kan vara en funktion som en del kan se som bra.
Men det finns redan mycket funktionalitet för mig att lyfta fram trådar/ämnen jag är intresserad av, jag kan bl.a. prenumerera på en tråd, gå in i en ämnes sida och där se de aktuellaste diskussionerna för det ämnet så det finns lösningar. Men då jag och många andra inte skriver så aktivt så blir det ointressant att läsa utsidan särskilt ofta ifall jag blockerar bort alla aktiva diskussioner. Detta tror jag kommer minska trafik in till utsidan vilket påverkar deras inkomstkälla vilket jag inte vill störa då det kommer påverka mig som läsare av forumet (om inte de gör vinst ...). Sen får vi inte glömma att vissa diskussioner blir naturligt passiva på olika tider av året.
Fiske-teamen har verkligen skapat action i listan "Aktiva diskussioner" men är jag fel ute när jag tycker att det verkar ha smittat av sig lite . I tråden "Gissa position", som är en sådan jag själv tycker är rolig att följa, tycker jag att det verkar ha blivit mer aktivitet sedan fiskegänget dök upp, man verkar vara noggrannare med att hålla den aktiv, nåväl kan ju bero på annat också.
Problem med att man råkar trycka på "fel länk" ser jag som humoristisk, det finns ju även här en funktion som visar vilket ämne diskussionen ligger i innan man klickar, och om du missade detta och ändå klickade då måste det ju ha varit något i rubriken som gjorde dig nyfiken, och en annan grupp som diskuterar samma problem lyfter fram en ny syn på problemet och möjlig lösning som kan vara värdefull och ge mervärde i mitt intresseområde, var det inte värdefullt eller blev felklick ja då kan jag ju bara stänga fönstret igen, troligtvis/förhoppningsvis så har det enbart ökat utsidans intäkter.

Så; jag ser inga problem med en sådan funktion, att den eventuellt skulle kunna påverka utsidans intäkter får utsidan ta hänsyn till, dock, trots att jag inte är intresserad av fiske skulle jag inte aktivera den funktionen för man vet inte när de diskuterar en utmaning man själv brottas med, för oavsett så är vi alla ute i naturen och våra utmaningar kommer ibland att relatera till varandra, själv vill jag då väldigt gärna lära mig av hur andra löser utmaningen.
Därför är jag väldigt tacksam på att "fiske" forumet nu har blivit så aktiva, så igen välkomna.
 

clindh

Forumvärd
Vi kommer snart byta forumprogramvara till en mycket modernare - så tills dess vil/kan vi inte förändra något. Det finns inte "blockera tråd" som inbyggd funktion, (däremot Blockera medlem, vilket också efterfrågats...) men många gör små tillägg/utökningar och det verkar finnas en sådat tillägg som vi kan testa.

Hoppas det kommer ske inom någon månad eller så.
 
Bra

Vi kommer snart byta forumprogramvara till en mycket modernare - så tills dess vil/kan vi inte förändra något. Det finns inte "blockera tråd" som inbyggd funktion, (däremot Blockera medlem, vilket också efterfrågats...) men många gör små tillägg/utökningar och det verkar finnas en sådat tillägg som vi kan testa.

Hoppas det kommer ske inom någon månad eller så.

Det låter bra, den nuvarande programvaran känns litet "ålderdomlig". Det spelar kanske ingen större roll men om man kan få funktioner för att sålla bort sånt man inte är intresserad av - både enskilda trådar men också hela ämnen- så skulle jag uppskatta det.

Jag vet att många tycker att det kan man väl göra manuellt när man väljer vad man vill läsa men med det informationsflöde som finns idag så är jag glad för alla hjälpmedel!
 
Vi kommer snart byta forumprogramvara till en mycket modernare - så tills dess vil/kan vi inte förändra något. Det finns inte "blockera tråd" som inbyggd funktion, (däremot Blockera medlem, vilket också efterfrågats...) men många gör små tillägg/utökningar och det verkar finnas en sådat tillägg som vi kan testa.

Hoppas det kommer ske inom någon månad eller så.

Håller tummarna för att det funkar bra!

Visst man kan låta bli att läsa, scrolla osv, men jag kan inte se att det borde störa någon annan att jag väljer bort ämnen jag är ointresserad av.

/OJ
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...