Utrustning?

Jag är helt ny inom sporten, och ska äntligen få gå min efterlängtade elevkurs i maj. Men jag funderar på vad man ska köpa begagnat och vad ni rekommenderar att man köper nytt.

Tänkte skor, och kläder är väl ganska personligt de bör man väl köpa nytt.

Men sele? är inte detta väldigt personligt eller passar de flesta.

Jag har en begränsad budget på max 20-23k.

Har inga planer på att köpa utrustning än, men måste ju räkna lite på budgeten så man vet hur mycket man ska spara :D

Mvh Christian
 
Senast ändrad:
Känns som om det handlar mycket om att man ska veta bakgrunden till sele och skärm för att våga köpa det. Solen bryter ner material utan att man använder det. Skor skulle jag säga är en självklarhet att man köper nytt om dom inte är väldigt lite begagnade och passar bra vill säga.
Då jag satt i tankarna om paramotor (inte övergett dom ännu, saknar bara kapital för det) så fanns det iaf något ställe i Åre som dels höll kurser men även sålde begagnade skärmar som var väl genomgångna. Då känns det som man kan lita på det och köpa utan problem.
 
Kul att få höra någons åsikt iaf, tråkigt att denna forumsdelen är så död bara...

Om jag ska köpa begangnat så blir det ifrån någon klubb/företag som kan lämna någon form av garanti/ papper på att sakerna är kontrollerade.

Men det bästa hade ju varit att köpa nytt, men då är det väl minst 30 000:-

mvh Christian
 
Det är smartast och gå kursen och använda låne utrustning än att köpa utrustningen och använda den under kursen va?
 
Jag skulle säga att det känns smartast att låna tills kursen är klar. Då vet man troligen lite mer vad man själv har för krav. Dessutom ger Skysport rabatt om man köper hos dom i och med att man går kursen där. Hur mycket rabatten är på vet jag inte.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...