Montering av techbindning.

Hej!

Någon med erfrenhet av montering av techbindningar?

Har ett par Dynafit TLT Radical FT bindningar som jag ska montera. Funderar på att göra jobbet själv om jag inte hittar något proffs som kan göra det.
 
Det funkar, har gjort det själv. Finns manualer på TGR bland annat. Tänk och var noggrann. Mät tre gånger innan du... och mät en gång till. Sen tänker du och tittar, och SEN borrar du. Med ett riktigt borr som du tiggt till dig från närmaste skidverkstad. Pelarborr behövs inte. Limma!
 
Nu har jag inte monterat FT men radical st och speed turn, Kan du låna en mall och specialborr från någon så är det guld värt.
Dynafitbindningarna jag monterat har en tådel och en häldel som inte är sammanlänkade vilket gör det ännu viktigare med noggrannheten då man absolut inte vill få någon del sned vilket kan resultera att bindningen tjuvlöser då det blir konstant spänningar eller kanske omöjligt att kliva i bindningen. rekommenderar att montera häldelen först.
Nu vet jag inte om du ska montera en FT eller FT 2, Konstruktionen skiljer dom en aning åt.
 
Nu har jag inte monterat FT men radical st och speed turn, Kan du låna en mall och specialborr från någon så är det guld värt.
Dynafitbindningarna jag monterat har en tådel och en häldel som inte är sammanlänkade vilket gör det ännu viktigare med noggrannheten då man absolut inte vill få någon del sned vilket kan resultera att bindningen tjuvlöser då det blir konstant spänningar eller kanske omöjligt att kliva i bindningen. rekommenderar att montera häldelen först.
Nu vet jag inte om du ska montera en FT eller FT 2, Konstruktionen skiljer dom en aning åt.

Instämmer.

Jag är absolut ingen expert, men gör det mesta själv och blir självlärd på många områden. Har monterat 4 alpina bindningar nu, varav två Dynafit Speed Radical. Är man extremt noggran och lite van med praktiska ting samt följer en bra beskrivelse så går det bra. Använd gärna nytt fräscht borr, evt av mindre diameter först och därefter slutdiameter. Körnslag innan borrning. Borrstopp.
/Emil, som skal montera inserts när de kommer i posten.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
tango Ersättare till Lange XT 130 som passar techbindning? Skidalpinism 7

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...