• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Friluftsvänner i Göteborg

Jag och en vän har som plan att så småningom gå hela Bohusleden. Än så länge har vi bara gått etapper 1 och 2 (Blåvättnerna-Skatås) men tanken är att snart börja gå igen. Det blir några dagsetapper och några övernattningar också.
Det skulle vara jättekul med sällskap och nya ansikte så ni är välkomna att hänga med. 😃

Jag har gått/sprungit allt från Lindome till Uddevalla. Hakar gärna på från Uddevalla och norrut så hojta gärna till då!:) Kanske en flerdagstur?

Annars....ingen här som är sugen på att springa hela bohusleden eller hallandsleden?...inte hela i ett svep men kanske runt 4 mil/dag?
 
Nu är våren här, dags att skaka liv i tråden. :) Jag bor i Göteborgstrakten och hakar gärna på vandringsturer. Någon/några som är sugen på en dagstur någon helg?
 
Forum

Som det tyvärr ofta blir på forum, skapade jag en tråd för att sedan överge den ... men det tycks ju som att den har överlevt ändå och att fler är sugna på lite äventyr!

Jag hänger gärna på lite turer, dagstur som llamatr0n ovan föreslår är väl en perfekt start?

Skulle gärna även prova kanot i Vättlefjäll, men har inte paddlat mycket i mina dagar så krävs kanske lite tålamod ;)
 
Jag har varit på massa vadnringar där upp runt Uddevalla som bas/exit/startpunkt dom senaste årena

Man skulle kunna ordna nån Bohusleden gathering där uppe , norr från Uddevalla vid nått häftigt ställe.
 
Jag har varit på massa vadnringar där upp runt Uddevalla som bas/exit/startpunkt dom senaste årena

Man skulle kunna ordna nån Bohusleden gathering där uppe , norr från Uddevalla vid nått häftigt ställe.

Låter som en bra idé! Hur styr vi upp något? Maillista eller kanske en facebook-grupp?
 
Vi kan ju köra det här på forumet sen i regionaldelen.
Vi får gapa lite här först att vi funderar på att ha nån träff uppe i norra delarna av bohusleden så vi får ihop lite folk
 
nykomling som också vill ut :)

Hej!

Pinfärsk på detta forum :) Hakar gärna på dagstur någon helg, eller kanske även kvälltur någon kväll nu när det är ljust så länge :)
Helt enkelt angelägen om att komma ut i naturen på "långpromenad"/vandring lite oftare än det blir på egen hand...bor i Göteborg, håller även till ute på Orust en del. Är inte någon van vandrare, mer wannabe :) Inte så vältränad heller kanske, men får mkt vardagsmotion och har en hygglig grundkondition.

Helgen 27-28 maj tex, hur ser det ut då?
 
Helgen 27-28 maj tex, hur ser det ut då?

Ser ut att fungera för min del! :) Några idéer om var?

Jag funderar för övrigt på att sticka ut en sväng nu på lördag nånstans i närheten av Göteborg om någon är sugen på att haka på. Tänkte Sandsjöbacka, men är öppen för andra förslag också.
 
Här är en till som vill hänka på.

Jag bor norr om Uddevalla/Vänersborg. Vill gärna kunna komma ut med lite folk för att se och uppleva naturen. Har fjällvandrat lite men nu vill jag hitta något lokalt som gör att man kan ta någon dag eller två inom en timmes bilfärd eller två.
 
Blir det mer friluftshäng så är jag på. Förövrigt gillar jag att gå emellan Göteborg - Landvetter (del av Vildmarksleden) då och då. Mest som skön promenad, ibland träning med lätt packning. Ifall någon är sugen att hänga på. :)

Och nej, jag menar inte att springa i 4,30 min/km tempo utan att vandra och ha det gött. :)

Mvh Johan
 
Senast ändrad:
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
MountainMama Friluftsvänner i Skåne! Träffar 2
LonelyWolf Friluftsvänner i Karlshamn/Blekinge med omnejd sökes :) Träffar 0
skogsvakt Friluftsvänner GBG Träffar 2
aventyrare69 Söker friluftsvänner i Stockholmstrakten Träffar 0
aventyrare69 Cykel och Friluftsvänner Norrort - Stockholm Träffar 0
jamen Enföräldersfamilj söker friluftsvänner Träffar 0
Adventure-Cilla Friluftsvänner i Falun. Träffar 11
såg friluftsvänner i norrbotten Träffar 0
Stiffmeistern Kille i Skåne söker friluftsvänner Träffar 22
FruNalleman Familjer runt Göteborg/Västra Götaland i vår? Träffar 0
Newlin Adventurers’ Gathering, Göteborg 12 Nov Träffar 0
thejon02 Friluftsfamilj i Göteborg Träffar 5
krigholm Tälta kring Göteborg Träffar 0
Hannahh Vänner Göteborg Träffar 8
tavce Singlar i Göteborg Träffar 5
Rootfruit Föräldralediga geocachare i Göteborg? Träffar 0
Lilla Blå Midsommar 2010 Göteborg Träffar 0
Christian1 Cykeltur havet (Göteborg) 1:e Juni Träffar 1
Christian1 Cykeltur 25:e Maj Göteborg Träffar 0
Christian1 Cykeltur Göteborg 19:e Maj Träffar 1
Charlotta Rodéhn dagstur göteborg Träffar 3
Cremytos Vildmarksmarschen, Göteborg - Borås Träffar 12
vkll Kvällsvandring 26/1, Göteborg Träffar 2
EmiliaT Friluftsintresserade par i Göteborg Träffar 0
solvindvatten Nybörjar-MTB i Göteborg? Träffar 2
Sjobbe Vandring Göteborg sön 6 april? Träffar 4
stespa Vandringar runt Göteborg i vår/sommar Träffar 36
crillegbg fiske kompis i göteborg Träffar 0
Lilla Blå Skridskor i Göteborg Träffar 14
flyer någon äventyrlig ung människa runt göteborg? Träffar 0
linangbg Aktiv i Göteborg i höst? Träffar 121
tjingeling Vandring i Delsjöområdet den 6 juni (Göteborg) Träffar 14
Jennisan_82 Aktivitets kompis runt Göteborg-Kungsbacka? Träffar 17
Tubben Nya vänner i Göteborg Träffar 0
ypsilon Friluftssinglar / Göteborg Träffar 18
martinanderssson Vandring göteborg? Träffar 5
Michel.B Ny mailinglista för friluftsintresserade runt Göteborg Träffar 2
Bivack Friluftsliv runt Göteborg Träffar 21
Michel.B Vandringssällskap i Göteborg Träffar 4
Landcruiser Tur-/Klättrekompiss i Göteborg? Träffar 6
hyppeln Träningskompisar i Göteborg Träffar 64
fredric_verklig.se Träningskompis i Göteborg (Öster) Träffar 3

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...