• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Trött på att vara singel i fjällen!

Och min erfarenhet e att anledningen till vf dem (kvinnorna) e ensamvandrare e för att deras respektive inte e intresserade. (För lets face it) Chansen att hitta en friluftsbrud, som man kan tänka sig presentera för polarna elr mamma för den delen... Den e jävligt minimal, på dem platserna.

Oshit asså! Nu tar vi de från början.
1. Upptagna tjejer utan partner o fjällen. Just de dem e upptagna och därför off-market.
2. nej pressen kommer från mig själv. För jag har sjukt höga krav på min partner. Så har inget med dem andra faktorerna att göra. Mer än att jag inte drar hem "vem som helst" o presenterar som den nya mrs Sam.

Så för att sumera. Nej det behöver inte betyda att folk e otrogna för att deras partner e hemma elr svartsjuka. Men hela övningen gå bi för att meningen e att hitta en respektive. Och kraven ställs enbart av en själv, och översättningen e att man i te tar vem som helst. :) förstår vad jag menar nu?

1. Låt oss då slippa unkna antaganden som att folk vandrar ensamma för att deras partners inte har samma intresse (och därför inte kan vandra med andra).
2. Asså lägg ner.

Det kanske är pga din syn på kvinnor som du inte hittar någon att vara med?

Sorry att jag låter barsk och att fokus i tråden hamnade lite vid sidan av, men jag kan inte hålla mig när folk snackar skit. Tillbaka till att hitta likasinnade partners!
 
Med tanke på mina specifikationer över presumtiva partners hamnade jag på en sannolikhet på 1:400000. Det var baserat på antal träffar på alla datingsidor jag kunde komma över. Ta och räkna på er chans att träffa någon. Sätt upp tio kriterier. På Mötesplatsen fick jag en träff på hela siten. På Match.com några få i hela världen. Jag fick alltså börja leta partner över jävla allt och på alla kanaler vilket jag gjorde och nu är singelskapet avslutat sedan några år tillbaka. Svårare än så var det inte. Mitt problem var att mitt sökande efter medlemmar till mina resor ofta blandades ihop med mitt sökande efter partner men det får man tåla. Så hittar man rätt är det bara att gå fram till personen, lista sin lista och säga: Du är förbannat osannolik. Visste inte att du kunde finnas. Sen matchar man varandras lista och förstår att man rent vetenskapligt ska bli ett par. Var inte så jävla irrationell. Vi kan bo i mitt vintertält så köper vi större till vintern. Visst har drömmen funnits att hitta sin partner hängades på någon klippa bara längtandes efter att få drunkna i varandras åtrå på fyrahundra meters höjd och med vinden piskande i håret men den sannolikheten är typ 1:10000000...
 
Jag träffade på 2 tjejer när jag var och vandrade för 2 år sedan i Kanada som hade vänt om då dom sett en liten nalle.jag har nog aldrig skrattat så mycket som när jag såg dessa 2 komma vrålandes på en stig med en packning lika stora som dom själva hahahaha , dom visade sig vara otroligt kunniga och vi hängde tillsammans och hade skit roligt i 1 vecka innan vi var tvungna att splittra upp av tidsbrist, då jag skulle fortsätta . Vi har fortfarande jätte bra kontakt .

Dom finns därute någonstanns, skratta inte åt dom bara och för guds skull blocka inte stigen för dom ;)

1. Låt oss då slippa unkna antaganden som att folk vandrar ensamma för att deras partners inte har samma intresse (och därför inte kan vandra med andra).
2. Asså lägg ner.

Det kanske är pga din syn på kvinnor som du inte hittar någon att vara med?

Sorry att jag låter barsk och att fokus i tråden hamnade lite vid sidan av, men jag kan inte hålla mig när folk snackar skit. Tillbaka till att hitta likasinnade partners!

De e DU som missuppfattar vad jag säger! Låt mig va o anta inte en jävla massa. Jag utgår enbart från egen erfarenhet. Jiess!
 
Tror jag ska tipsa min vän relationsterapeuten om denna tråd. Den är verkligen mumma! ;)

/Mats

Jag har försökt att aldrig klaga på mina partners. Passar de inte kan jag ju dra och hitta någon annan. Att klaga på andra sätter en själv i allt för hög dager.

BTW: Jag har också vaknat upp efter tre- fyra år i total ensamhet för att inse att sällskap kanske inte är så dumt.
 
Jag har försökt att aldrig klaga på mina partners. Passar de inte kan jag ju dra och hitta någon annan. Att klaga på andra sätter en själv i allt för hög dager.

BTW: Jag har också vaknat upp efter tre- fyra år i total ensamhet för att inse att sällskap kanske inte är så dumt.

Vem har antytt att någon klagar på sin partner? De e väl självklart att man inte gör det?
 
Ne e precis det jag menar. Men vissa verkar ju tycka att man e du i huvet för att man ställer krav. O sen resten har jag inte en aning om...

Nja...lite snabb slutsats kanske och skulle du vara dum i huvudet kanske någon är så dum att du blir gillad ändå. Den enda dåliga situation du kan hamna i är att någon måste vara så dum för att vilja ha dig att du tycker personen är för dum. Så tyckte iaf. en av mina Norska kollegor. Han var för övrigt överintellektuell och lyssnade på musik i sin ljudanläggning om natten för att det var mindre störningar på elnätet.
 
Vem har antytt att någon klagar på sin partner? De e väl självklart att man inte gör det?

Nej- det är inte självklart. Många klagar dagligen till sina partners. Ofta handlar det om att de är så fåfänga att det även går ut över andra. I mitt fall handlar det om att jag är allt för rädd om mina skärande handredskap. Inte så många som kan hantera verktyg med respekt nu för tiden men sakta vänjer jag mig vid att se virke bli berikat med kvartskristaller för att sedan sågas. Eller att man stryker av en skärbräda med eggen och inte knivens rygg. Allt går om man tycker om varandra tillräckligt mycket och det är trevligare att laga mat tillsammans.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
såg Trött på vara singel i skogen Reskompis 0
ålänning Sällskap på livsresan Reskompis 0
Alle95 Oerfaren kille på 22 år söker vandringskompis innan säsongen är slut! Reskompis 0
Ormrot Kebnekaise Syd/Nordtopp nu på lördag Reskompis 0
cybiont Vandra i Sarek med start nu på torsdag? Reskompis 1
saraabeiramar Grövelsjön - Storulvån på skidor, april 2016. Reskompis 7
gide Jämtlandsfjällen på skidor Reskompis 0
Makrolon Vill ut på tur! Reskompis 0
Caek06 söker manligt ressällskap för vandring på Korsika Reskompis 0
literoligt Vandring med övernattning på öde ö i sommarsverige? Reskompis 9
Svante S Nybliven pensionär med hund önskar sällskap på fjällvandringen efter den 18 augusti Reskompis 1
Pumba Ledig v26-30 å vore ju kul att hitta på något någon :) Reskompis 10
Soffgrupp Vandra i Marrocko Feb/Mars 2013 - Häng på! Reskompis 3
cecilia.carlsson.79 Turskidåkning i Grövelsjöfjällen slutet på januari? Reskompis 2
Smak58 vandring på Teneriffa – sept 2013 Reskompis 0
78395 Ska du från Sthlm till Karlstad 2/11. Dela på bensin? Reskompis 0
vandrarman Everest Circuit i slutet på septemeber Reskompis 4
Linn Vernersson Hej någon som är sugen på en liten vandring från södra sverige till spanien? Reskompis 2
Thesearch Vill du bestiga Mont Blanc på skidor med mig i vår Reskompis 0
Christian1 Tips på bra vandrar eller cykelresor? Reskompis 3
Erika86 sugen på vandring i sommar! Reskompis 1
luktafotogen Lång skidtur på Vänerns is. Reskompis 11
coaskkis Skoter på Svalbard Reskompis 1
klykan Tanzania på cykel - sommaren 2011 Reskompis 4
rölin Vandring i Hemavan på kort varsel (20-22/8) Reskompis 0
Heikkinen Följa med på fjällvandring v36 eller v37 Reskompis 0
Borgas Uppsala - Sarek på söndag (25/7) Reskompis 0
duharmail seriösa planer på segla jorden runt Reskompis 0
skogsflicka klättra på mallorca i jul? Reskompis 0
rullgrus Någon som är sugen på att resa genom Papua Nya Guinea? Reskompis 0
Tripping Abisko - Nikkaluokta början på sep Reskompis 1
hannulan Norrut från Göteborg på E20 på torsdag? Reskompis 0
Frida0314 Tips på grupp/aktivitetresa? Reskompis 2
alven Från Sthlm på måndag kväll? Reskompis 0
Binna Följa med norrländska på fjällvandring i sommar? Reskompis 5
KlaraL sugen på långfärdscykling i höst? Reskompis 9
apfaktor Någon som är sugen på spanien? Reskompis 0
realout Äventyrskompis på resa vart som helst Reskompis 1
Abriss Grövelsjön på V33 Reskompis 0
Skjeltorp Norkap - Kastaden på cykel. Reskompis 1
fiia83 äventyr på nya zeeland Reskompis 2
jabo05 följ med på vandring i jämtland Reskompis 3
boel155 Malaysia slutet på apri, början på mars? Reskompis 0
Andunge Friluftssinglar på turskidåkning i påsk? Reskompis 4
Anna.S Kompis på ridturer och ridresor Reskompis 1
JonathanW Sällskap på vintertälttur i februari Reskompis 9
afil MTB å cykel på Gran canaria! Reskompis 1
sanja_h20 Behöver tips om jobb på båt Reskompis 0
anak8932 Fjällvandring i September eller skidorna på senare? Reskompis 9
Adventure-Cilla Kom med på en spännande resa.. Reskompis 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.