Behöver vinter kompanjoner!

Hej

Älskar vandring/tura och tälta. Men märker att mängden tid och pengar som går åt att sitta och tänka och handla "bra att ha saker" samt drömma om hur kul det skulle vara inte överensstämmer med omfattningen jag kommer iväg. Skandal.

Blir ett par veckor på skidort varje år med liftnära offpist och en del turer själv med turprylarna
men det är helt enkelt inte lika kul själv.

Jag skulle vilja börja tälta alpint och ta några toppar och få lite fantastisk åkning. Är inte ute
efter något extremt på något sett men jag vill komma iväg.

Är det någon som känner något liknande så är det bara att höra av sig!

(30år)
 
Topptur/tält

Hej.

Är i samma situation. Hade gärna kommit iväg på lite långhelger t ex. Har kollat på närmsta ställen i Norge som Gaustablick o Rendalssölen ( gammalt inlägg på Utsidan ).

Vintertältat en del i samband m skidåkning så grejerna finns.

Har ingen superkondition men hyfsat vältränad. Hunnit bli 41 år men de flesta brukar tippa på 30.

Dela gärna idéer om resmål ! Initiativ är alltid välkommet !

Med vänlig hälsning,
Adam , Linköping
 
Hej!

Har ni kommit fram till något resmål? :) Jag slår ett slag för Rendalssölen. Som småbarnsförälder med tight schema ligger det på lagomt avstånd från Mellansverige (Sandviken). Har kört soloturer dit senaste två vintrarna och har fortfarande många åk kvar att göra. Lycka till! :)

Bjuder på en tältbild. Södra Sölen i bakgrunden.
 

Bilagor

  • IMG_0620a.jpg
    IMG_0620a.jpg
    48.3 KB · Visningar: 588
Ursäkta, men jag vill bara påpeka att titeln på denna tråd frågar om årstiden vinter behöver någon kompanjon?
 
Särskrivning är fantastiskt ändå fattade alla utom du, vet faktiskt inte vad som är värst. Så det står väl 1-1 ;)
 
Har också blivit sugen på att köra lite vinter uteliv och ingen i den närmaste kretsen som är så sugen. Är väl ingen extrem åkare men kan ta mig fram, även om det inte alltid blir så snyggt ;-)
Har vandrat i fjällen på sommaren men skulle som sagt vara kul att testa vinterlivet, hör av er om ni vill ha lite extra sällskap.

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...