• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Brudar i fjällen!!

Det är inte så lätt

Det är inte så lätt att ta sig ut i fjällen och fjällvandra om man inte känner nån som håller på med sånt och när man inte har utrustningen som krävs.
Köpte äntligen vandrarkängor i höstas och tänkte vandra söderåsen men det sket sig eftersom hon jag skulle gå med inte kunde tillslut.
Så för min del är det en fråga om pengar, utrustning och sällskap.
Förhoppningsvis blir det en tur i sommar om jag lyckas låna allt som behövs.

Nina
 
Re: Det är inte så lätt

håller med Nina,
problemet är sällskap.
Jag har då ingen större lust att ge mig ut på någon solo-vandring. Fast å andra sidan om läget är så illa som det beskrivs i den här disskutionen är det väll bara att ställa sig i Nikka i ca en kvart och sedan har man ett gäng killar som slås om att få med en tjej på fjälltur :)
 
Brudar i fjällen

Jag tycker mig känna igen problemet fast omvänt. Jag och syrran har vandrat en del och varje kväll sett fram emot att några trevliga killar skall slå läger intill oss och ha trevligt vid lägerelden. En kväll tändes hoppet då två tyskar slog upp sitt tält intill, men de käkade en snabb middag och kröp till sängs för att vid 7 tiden nästa morgon vara borta med vinden. SUCK. ps:
Ett tips är att du hålller dig nära stugorna på kvällen. Det verkar som att många tjejer vandrar med lätt packning och då övernattar i stugor i stället för tält. Ha en bra vandringssommar.
 
jag var i fjällen en vecka så visst åker tjejer till fjälls...förresten varför ska det vara blondiner!!???????
 
tarjis; sa:
jag var i fjällen en vecka så visst åker tjejer till fjälls...förresten varför ska det vara blondiner!!???????

Det behover det inte alls vara. Jag gillar rodhariga tjejer ocksa, for att inte tala om brunetter och negresser. Men nagon negress har jag overhuvudtaget aldrig sett i fjallen. Varfor ar det inga langbenta negresser i fjallen?
 
Stadsvandring

Jag ska nog fan bulta fast mig några meter upp på en fasad mitt i stan och sova vertikalt där... Ropa Expedition och Haglöfs ibland så kanske nån brud förstår hur äkta jag är!
 
Men man ä väl i fjällen för o ha semester. Finns väl tillräckligt av dom annars så man måste duscha varje dag. Är det inte redan för många av dom i fjällen? *s*
 
pedhan; sa:
Men man ä väl i fjällen för o ha semester. Finns väl tillräckligt av dom annars så man måste duscha varje dag. Är det inte redan för många av dom i fjällen? *s*

Nej forlat! Tankte inte pa det! Traffar ju tjejer varje dag annars. Sarskilt Julie har pa jobbet. Henne ser jag ju fem dagar i veckan och det racker. Nej tacka vet jag alla kacka killar man moter. Sa man kan skryta om hur langt man har gatt (ganger tre) och kan smorja in sig i varandras beckolja! Mmmmmm.
 
Eller varför inte bara mysa...

Dagens Herr K.A.F. Kihlberg!

Du kanske skulle ha varit med uppe vid Helags för ett par veckor sedan. Mötte ett sällskap som såg ut att vara fyra kvinnor i spöregnet...;-) Tyvärr fanns det inga tyska män med slokmustasch i närheten...

Läget gott annars?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Raskolnikov Blinda brudar i Øsd? Tjejforum 4

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...