Gissa position

Jag gissar att bilden är tagen 2006-06-26 klockan 16:29 och att kameran är en Pentax Optio

Ja, jag fuskade ;) då jag precis lärt mig en ny funktion i Photoshop.

Per
 
Re: vild gissning

n_zackrisson; sa:
jag har inte varit där på mer än 15 år men jag gissar på drakryggen upp till vänster

/Niklas

Most excellent, dude!

EDIT:
Ursäkta språket, har precis suttit o kollat på Dosage IV, blev lite medryckt ;)


[Ändrat av alven 2007-02-28 kl 00:46]
 
Oj då!!

Det var som attan, jag kan tyvärr inte utmana för alla mina gamla fjällbilder är diabilder. Men fjällvandringarna gav tydligen rejält intryck!! :) Fast jag minns mest att det var j*vligt stenigt där uppe...

Kul quiz! dude!

/Niklas
 
alven; sa:
Brune; sa:
Jag gissar att bilden är tagen 2006-06-26 klockan 16:29 och att kameran är en Pentax Optio

Ja, jag fuskade ;) då jag precis lärt mig en ny funktion i Photoshop.

J*vla metadata... ;)

Jag lärde mig också häromdagen att om man i Photoshop väljer ”Spara för webben” så tar Photoshop bort metadata, förmodligen för att filen ska bli så liten som möjligt.

Per Brune
 
larsl; sa:
I sådana fall lägger väl jag upp en till. Den här är nog lite svårare. En ledtråd: det går en ganska stor dalgång mellan förgrunden och bakgrunden. Det dåliga ljuset gör det ännu svårare. =)

Om man fuskar lite med din hemsida så hamnar man på Daalåejvie.
 
Brune; sa:
alven; sa:
Brune; sa:
Jag gissar att bilden är tagen 2006-06-26 klockan 16:29 och att kameran är en Pentax Optio

Ja, jag fuskade ;) då jag precis lärt mig en ny funktion i Photoshop.

J*vla metadata... ;)

Jag lärde mig också häromdagen att om man i Photoshop väljer ”Spara för webben” så tar Photoshop bort metadata, förmodligen för att filen ska bli så liten som möjligt.

Per Brune

Tack för tipset. Återstår bara att skaffa Photoshop alltså ;)
 
KLAGER; sa:
larsl; sa:
I sådana fall lägger väl jag upp en till. Den här är nog lite svårare. En ledtråd: det går en ganska stor dalgång mellan förgrunden och bakgrunden. Det dåliga ljuset gör det ännu svårare. =)

Om man fuskar lite med din hemsida så hamnar man på Daalåejvie.
Äsch, man får ju inte fuska... ren fjällvisdom ska det vara.

Har någon annan en mer svårfuskad bild?

Daalåejvie ligger norr om Kungsleden, strax väster om Syterskalet och öster om Umeälven.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...