Projekt: Bygga egen packraft

Jag vet inte vad man behöver för verktyg för att värma, men det finns ju mattsvets-tillsats för värmepistol att svetsa våtrumsmattor, eller om man skall värma större ytor infravärmare för att avlägsna fönsterkitt
 
Nu är projektet igång igen på riktigt efter ett långt uppehåll. Har haft dåligt med tid och svårt att hitta verktyg att jobba med.

Jag ledsnade till slut och beställde ett strykjärn för dockkläder för totalt 640 spänn från Amazon. Ett "Clover Mini Iron 2" med lite extra huvuden. Va inte helt lätt att hitta det i 230V-version men till slut så. Var inte heller helt lätt att motivera för plånboken att lägga 640 kronor på dockklädsutrustning..

Men iaf, nu har jag kommit en bit framåt i projeket. Återkommer med lite bilder och närmre beskrivning.
 
Jag började med att klippa isär ritningen så att jag kunde göra botten i ett annat material än pontonerna, det är också så dom senaste ritningarna levereras.

Botten gjorde jag i blått 210d.
Pontonerna blir i svart 70d.
1.jpg

Såhär såg det ut när jag fäst sidobitarna i botten.
2.jpg
3.jpg

Nu är nästa projekt att värma ihop sidobitarna. Lite krångligare att få till kurvade sömmar. Tränar lite vid sidan om och fortsätter imorgon..
20170212_212928.jpg
 

Bilagor

  • 5.jpg
    5.jpg
    299.9 KB · Visningar: 1,516
Grymt kul projekt, tack för bra bilder och utförlig beskrivning för den som är intresserad av att göra samma sak.

När jag ser "strykjärnet" ser det väldigt mycket ut som en lödkolv med en specialtillverkad spets. För någon som redan äger en lödstation med reglerbar temp vore det smidigt om det bara gick att köpa/tillverka själva spetsen.

/Gustav
 
Grymt kul projekt, tack för bra bilder och utförlig beskrivning för den som är intresserad av att göra samma sak.

När jag ser "strykjärnet" ser det väldigt mycket ut som en lödkolv med en specialtillverkad spets. För någon som redan äger en lödstation med reglerbar temp vore det smidigt om det bara gick att köpa/tillverka själva spetsen.

/Gustav

Det skulle absolut vara möjligt!
Båten börjar bli sjöduglig nu
 

Bilagor

  • DSC01055.jpg
    DSC01055.jpg
    249 KB · Visningar: 1,338
  • DSC01056.jpg
    DSC01056.jpg
    263.9 KB · Visningar: 1,357
packraft

underbart bygge - skulle du kunna tänka dig och göra fler ?intresserad i så fall ,häls joachim
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...