Strandskyddet gäller inte alla

För egen del skulle jag ha betydligt svårare att komma gående längs stranden och passera en bastu med badande människor än en sjöbod. Skulle tycka det var klart begränsande för mina möjligheter att gå längs stranden. Men det är ju jag det....

Nu lär det väl dessutom knappast bara bli bastu, utan det blir ju i alla fall också brygga och kanske också någon form av strand, vilket ytterligare begränsar tillgängligheten.
 

avslutad210712

Gäst
Sagan om att strandskyddet skulle vara lika för alla kan vi väl alla sluta tro på liksom allt annat i samhället. Med rätt inkomst och/eller kontakter så kan man gå förbi i stort sett alla regler och nästan alla lagar också. Är inte bitter men visst blir jag förbannad när jag ser hur det hela tiden görs undantag för vissa men definitivt inte alla människor bara i mitt län och kan tänka mig att det är än värre på orter med mycket sommarboende.
 
Det räcker ju med att läsa och höra om chefernas bonusar. Mångmiljonbelopp betalas ut fastän företagen blöder.
Hur kan det finnas bonusavtal som ger cheferna mer pengar fastän företagen inte går med vinst?
En bonus må väl vara okej om företaget gått riktigt bra men annars är det ju rent löjeväckande.

Men antagligen är det väl så att dom som sitter i styrelsen för företag A och bestämmer bonusen för cheferna i företag A vet att dom kommer få bonus dom också eftersom dom är chefer i företag B där cheferna för företag A sitter i styrelsen. På så sätt håller dom varandra om ryggen och ser till att dom tillsammans kan sko sig på folkets bekostnad.

Jag får min avtalade lön (grund + "bonus") även om min arbetsgivare går med förlust. Är inte det rimligt?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
honkydory Till helgen gäller det! Miljöpåverkan 4

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...