Norra Kvill, rastplats

Hallå!
Jag och en kompis funderar på att stanna till vid Norra Kvills nationalpark på en resa t/r Stockholm om ca en vecka. Precis utanför nationalparken ska det finnas en rastplats vid namn Näckön. Är det ett bra ställe att tälta på? Finns det ved där (någon som har färsk info?) Har läst motstridiga uppgifter om att där ska finnas ett vindskydd eller ej, någon som vet?

Något man inte bör missa vid ett besök i parken eller i trakten? Kvilleken har jag koll på.
Tack!
 
Enligt infosidan du länkar till finns där eldstad och rastbord (men det är nog allt?). På vindskyddskartan finns inget markerat just där men några andra i trakten som kan vara värda att kolla upp, tack!
 
Du kan tälta där men risk finns att det är ganska blött.
Skulle istället sätta upp tältet vid parkeringen som ligger
På mindre blöt mark
Ha gärna kängor då det med all säkerhet är blött den här tiden på året.
 
Kan nu svara på mina egna frågor efter att vi har varit där. Inget vindskydd men ved finns lite grann så att det räcker till någon brasa. Rastplatsen är torr men stigen dit kan nog vara lite blöt ibland, just nu är dock marken frusen där...
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...