Navigering GPS, karta och kompass

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-12-14, 11:57
rab rab är inte uppkopplad

Funkar Forerunner för heldag (pga batteri) tex skridskotur

Är intresserad av en Garmin Forerunner 305/205 men skräms lite av att batteritiden inte räcker för en heldagsaktivitet i kylan, tex långfärdsskridskor. På papperet skall den räcka i 10 timmar men vad gäller i verkligheten i kylan?
Någon som har erfarenhet?
Annan produkt med bättre batteriprestanda/möjlighet till extra batteri? Garmin Foretrex?
Svara med citat
Gammal 2010-12-14, 13:10
Stuvarn Stuvarn är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av rab Visa inlägg
Är intresserad av en Garmin Forerunner 305/205 men skräms lite av att batteritiden inte räcker för en heldagsaktivitet i kylan, tex långfärdsskridskor. På papperet skall den räcka i 10 timmar men vad gäller i verkligheten i kylan?
Någon som har erfarenhet?
Annan produkt med bättre batteriprestanda/möjlighet till extra batteri? Garmin Foretrex?
Nyladdad kan du nog inte räkna med mer än ca 8timmar! Har därför köpt mig en Garmin 310XT ska räcka 20timmar i verkligheten då ca 16timmar!

/Janne
Svara med citat
Gammal 2010-12-14, 14:50
gundj gundj är inte uppkopplad

Nej, i kallt väder kan du inte räkna med mer än kanske 5-6 timmar.
Stoppar du den under jackan räcker den längre, men ingen garanti att det blir 8 timmar.
Svara med citat
Gammal 2010-12-14, 17:14
Kal-P-Dal Kal-P-Dal är inte uppkopplad

Jag tror att Etrex Vista/Legend HCx har bästa batteritiderna och de har vanliga AA så du kan ha med dig reservbatterier.
Svara med citat
Gammal 2010-12-14, 18:01
tobbedj tobbedj är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Kal-P-Dal Visa inlägg
Jag tror att Etrex Vista/Legend HCx har bästa batteritiderna och de har vanliga AA så du kan ha med dig reservbatterier.
Jättebra lösning, men inte tillräckligt bra om man skaffat en Forerunner för pulsmätarfunktionens skull. Tycker själv det är en kul grej med min 310XT.
Svara med citat
Gammal 2010-12-14, 21:47
HåkanC HåkanC är inte uppkopplad

Helt OK med USB-laddare

Citat:
Ursprungligen postat av rab Visa inlägg
Nu har jag iofs ingen egen erfarenhet av Garmin Forerunner (jag har en Garmin Edge),
men till den går det utan problem att ladda det inbyggda batteriet under drift med lämplig USB-laddare.

Eftersom mer och mer prylar laddas via USB så är det inte svårt, eller ens dyrt, att hitta lämpliga USB-laddare.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:24.

Logga in