Landkartor till iPhone

Någon som har koll om det finns något smidigt bältesclips till iPhone?

Inte tänkte att lägga ut miljoner på något sådant men hade varit fantastiskt om det fanns.

Hittade nedan på Tradera, kan det vara något?

http://www.tradera.com/Laderfodral-med-baltesclip-till-iPhone-2G-3G-3GS-extra--auktion_105278348

Fördelen med en "fancy" iPhone är att det finns hur mycket tillbehör som helst. Switch easy gör trevliga fodral och clips:

http://www.switcheasy-europe.com/products/VisionClip2/VisionClip2.php

Sen finns det en rad modeller här också:

http://www.iphonebutiken.se/fodral-g10.html
http://www.dustinhome.se/pd_5010153973.aspx
http://www.mailshop.se/iphone-3g/3gs-tillbehor/fodral-skarmskydd/med-baltesclip.html
http://www.macoteket.se/ProductList.aspx?cat=1150

och även på apple store
 
Jag var ute på en skidtur igår och tyvärr så syntes inte mina cachade kartor när täckningen förlorades.. Det skulle vara intressant om ni andra som köpt kartorna testat.
 
Det blir väl lite frustrerande om det inte går att hålla koll på vilka kartor som är cachade, och hur länge? Känns som om det finns en del att jobba på där. Jag ska börja testa lite med Symbianversionen för att se hur den funkar.

Per
 
Kartor måste laddas ner!

Om det skall vara meningsfullt med kartor i en handhållen enhet så måste kartorna helt och hållet laddas ner i samband med installationen. Att hämta kartor undan för undan via något nät kan inte, i dagen läge, vara ett hållbart alternativ.

Men det bör, däremot, vara möjligt att uppdatera kartorna regelbundet och vid, av användaren, välvalda tillfällen.

Navionics sjökort över östersjön m.m. laddas ner helt och hållet. (Och man kommer åt dem även i flygplansläge.) Det blir bara 281,2 MB. D.v.s. ingenting för en iPhone med 32 GB minne. Alltså: En modern handhållen enhet rymmer utan några som helst problem detaljerade kartor för hela Sverige (och dessutom en massa annat).

Jag förstår inte varför Fugawi väljer en lösning där kartorna stannar kvar i någon sorts server fjärran från den handhålla enheten.
 

avslutad210712

Gäst
Om det skall vara meningsfullt med kartor i en handhållen enhet så måste kartorna helt och hållet laddas ner i samband med installationen. Att hämta kartor undan för undan via något nät kan inte, i dagen läge, vara ett hållbart alternativ.

Dessutom förutsätter en sån lösning att det finns ett nät vilket kanske inte alltid är fallet i fjällen.
 
Samma här

Cachning används ju även för att kartorna skall laddas snabbare, men på min iPhone så laddar de alltid in kartorna över nätet när man HAR täckning även fast man har laddat in de tidigare.

EN riktig implementation hade sett att jag redan har laddat in kartorna så ingen nerladdning behövs.

Så jag är lite skeptisk till funktionen, det är ju rätt värdelöst att behöva zooma runt på alla kartnivåer för att få ner kartorna i enheten. Man vill ju kunna zooma ut och in.
 
Cachning används ju även för att kartorna skall laddas snabbare, men på min iPhone så laddar de alltid in kartorna över nätet när man HAR täckning även fast man har laddat in de tidigare.

EN riktig implementation hade sett att jag redan har laddat in kartorna så ingen nerladdning behövs.

Så jag är lite skeptisk till funktionen, det är ju rätt värdelöst att behöva zooma runt på alla kartnivåer för att få ner kartorna i enheten. Man vill ju kunna zooma ut och in.

Har du testat hur det funkar utan mobiltäckning? Min iPhone använder inte de cachade kartorna då utan jag får felmeddelande på skärmen.

För att den här appen ska vara praktiskt användbar så måste man kunna veta vad som är lagrat på telefonen, annars är det helt värdelöst.
 
Nu får du allt lägga av. Det är dags att du tänker efter innan du postar. Soltek postar i egenskap av säljare för:
http://www.soltek.se/
Soltek "annonserar" här för en iPhone-applikationen men han har även "annonserat" att det kommer en mjukvara för Symbian. Det är inget ställningstagande för GPS i iPhone vs Android vs Symbian vs WM vs Garmin vs Magellan eller något annat diskussionsinlägg så lägg ner.

Oj, jag ber om ursäkt om jag trampade på en lite öm tå! Menar du ungefär: Man bör känna till att medlem X i sina inlägg annonserar en eller flera produkter. Därför ska min inte kritisera inlägg från X där han skönmålar sin produkt.

Skönmålning i det här sammanhanget är väl liktydigt med reklam? Och reklam får ju inte förekomma här enligt Utsidana regler.
 
Trashtalk

Skippa trashtalket här det är väl bra om vi kan få en öppen diskussion med en leverantör här, om produkten inte stämmer överens med den beskrivning som finns så är det ju lämpligt att fler får veta det...
 
Kartor i iPhone

Jag hoppas att detta inte tas som något reklamjippo utan som konsumentupplysning till dom som har iPhone eller tänker att skaffa.

I slutet av den här vekan eller i början av nästa vecka släpps en ny version av iMap där kartorna skall kunna laddas ner i iPhone och sparas på enhetens minne.
Som vanligt sker all nedladdning via x-traverse och köps via Applestore.

/Göran
 
Skippa trashtalket här det är väl bra om vi kan få en öppen diskussion med en leverantör här, om produkten inte stämmer överens med den beskrivning som finns så är det ju lämpligt att fler får veta det...

Men milda makter Fafner, varför en så ohyfsad ton här och i ditt nästa inlägg?

När medlem X skriver Grattis alla iPhone-innehavare nu finns produkten Y för er! Så är det i o f s intressant, men ofullständig information. Lurar med t ex Symbian och Android fixar också att ladda ned produkten Y. Det måste vara av stort ekonomiskt och funktionellt intresse för den som botaniserar här och letar tips om en ny mobiltelefon med bra gps.

Massor med spännande Android-applikationer är gratis, men de funkar naturligtvis inte på iPhone. Det är nog en annan sak X borde talat om, hos Apple kostar det peng att ladda ned applikation. För att ingen skugga måtte falla över X, borde han även nämna de andra lurarna som alternativ. Jag tror inte det är fråga om något illasinnat från X, bara en lite förbiseende. Lycka till!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
JohnWedin Lantmäteriets kartor till Gaia GPS Navigering 3
tango Hur enkklast flytta gpx från Garmin gen 6 till skridskonätet? Navigering 3
Lars H Hur få GPS-spår från InReach till dator? Navigering 4
SEHLBERG Karta till Garmin GPS. Navigering 0
Materialaren Offline-kartor för fjällbruk till Apple Watch? Navigering 3
Elvah Kmz till gpx-konvertering Navigering 6
Theoakstone Kartor till Garmin Legend hcx Navigering 0
Swedak wgs84 till csv Navigering 30
MarkusF Ladda ner karta till Garmin GPS Navigering 15
Robban3000 Alpha 100 ladda karta till sdkort Navigering 1
Dan B Köpa begagnad karta till Garmin Navigering 4
eloserik Batterilucka till Gpsmap 64 serien. Navigering 9
Totteman Elektronik som komplement till karta Navigering 12
graylingman Karta till Garmin 64 st? Navigering 5
museo12 Bättre kartor till Garmin Fenix 5 plus? Navigering 6
fson Typa om TOPO v5 PRO till Forerunner 945? Navigering 9
L.A. gpx till kml? Navigering 5
Joakim.e Alternativ till BaseCamp Navigering 2
Nordiska Motorcyklister Fysisk karta till digital - Överföra Navigering 11
Richard69 Kartor till Galileoapp för android? Navigering 5
bosseiskogen Program till lantmäteriets kartor Navigering 6
Uffevbg Terrängkartan till Garmin nuvi 500 Navigering 5
salvion Tillbehör till Garmin eTrex Touch 25/35? Navigering 6
The Crow Vad används en clinometer till? Navigering 25
BengtS Hur använda Garmin 64st när uppkopplad med USB-kabel till dator? Navigering 9
avsl_22-07-26 Säkerhet till fjälls - val av GPS, Inreach, PLB, nödsändare Navigering 35
thureb Flytta gamla kartor till ny hårddisk i Mapsource Navigering 3
johanssonol Fäste för Garmin GPSMAP 64st till snöskoter Navigering 3
kindla Kan man importera den nu öppna Topo-kartan till macen? Navigering 5
Askel Norsk motsvarighet till Lantmäteriet? Navigering 4
Jorden runt GPS kopplad till Google Earth i datorn Navigering 9
Joakim.e Friluftskartam PRO från CD till GPS? Navigering 8
Josiaab Har 157olika Koordinater som jag vill föra över från dator till gps Navigering 2
Tstevg11 Gps app till iphone Navigering 14
andy69 GPS till Hund...? Navigering 1
rJohansson Lägga till rutter Etrex 30 Navigering 4
vm368879 Displayskydd till Oregon pekskärm / GPSMAP 64s Navigering 2
Långgång Hjälp med kartmaterial till iPhone/iPad Navigering 11
UnderEnTarp Kartmapp till Terrängkartan/Gröna Kartan! Navigering 16
freij.j Gratis kartor till garmin Navigering 10
awerner Egna kartor till Garmin Navigering 13
Jorden runt Bluetooth GPS till dator Navigering 6
grodanbolle Kartor till android? Navigering 2
Grönt är skönt Göra .jnx av geotaggad tiff till hackad Garmin Navigering 0
niklaz Någon som har GPS-spår för Kungsleden? (till STF) Navigering 18
Brus-Nilsson Bättre baskarta till Garmi Montana Navigering 1
freij.j mest detaljerad gratiskarta till android ? Navigering 11
Unnah Byta till ett nytt Garmin Navigering 77
Davva2 Karta över Estland till Garmin Navigering 11
xidor RT90 doc till Garmin Astro Navigering 5

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.