flerskottspistol/revolver

Jag i alla år trott att man bara kunde få licens för enskottsvapen vid grytjakt.. nu har jag hört att man kan få tillstånd för flerskotts-enhandsvapen för gryt respektive eftersök.. det är i princip omöjligt men lagligt om behovet kan styrkas..

jag sökte o googlade men kunde inte hitta något som tydligt talade för eller emot.. vad f*an gäller egentligen?
 
hittade den kompletta vapen lagstiftningen, visst får man ha flerskotts-enhandsvapen om man kan styrka behov.. hemma var jag bor så räcker det "styrkta behovet" att man känner en poliman, intressant..
 
hittade den kompletta vapen lagstiftningen, visst får man ha flerskotts-enhandsvapen om man kan styrka behov.. hemma var jag bor så räcker det "styrkta behovet" att man känner en poliman, intressant..

På väskusten verkar det vara så mycket bus numera, (tjocka moppegubbar med skinnväst) så att känna en polis kanske betyder att man ligger i riskzonen att bli bombad eller nåt? ;)
 
Det borde väl räcka med ett läkarintyg att man har Parkinson eller någon annan sjukdom så att man riskerar att skadeskjuta grävlingen?
 
HAHA!!

Kurt, det e första gången du fått mig att garva brallorna av mig.. har nu insett att det kanske finns nån form av "torr humor" i dina inlägg...
 
Har du varit med om en grytjakt där behovet av ett stort magasin framstått som tydligt?

Om det är själva innehavet som intresserar är väl en skytteklubb den vanligaste vägen.

(Inte menat som kritik eller spydighet nåt sånt, amatörmässigt nyfiken bara. Ser framför mig ett gryte fyllt till bredden med rävar och/eller grävlingar, där man frenetiskt laddar om sin enskjutare gång på gång medan man försöker hindra dem från att smita ut. )
 
Ser framför mig ett gryte fyllt till bredden med rävar och/eller grävlingar, där man frenetiskt laddar om sin enskjutare gång på gång medan man försöker hindra dem från att smita ut. )
Räven väser (ssssshhhss...)
frågan var inte: hur skaffar man sig en picka med flerskottsmöjlighet utan det var en fråga om hurruvida det var lagligt eller inte..
Precis, det är nog enklare att skaffa en picka än att göra det lagligt, ssk om man känner tjocka gubbar i skinnväst som kör XXL-vespa.
 
nu när vi ändå är på det här humöret så borde lite Cowboy puder fixa grytet, en dynamitgubbe i hålet så är ju rävarna, grävlingarna lätta o hitta oxå.. YIHAAAA!!! BOOOOM!!!
 
nu när vi ändå är på det här humöret så borde lite Cowboy puder fixa grytet, en dynamitgubbe i hålet så är ju rävarna, grävlingarna lätta o hitta oxå.. YIHAAAA!!! BOOOOM!!!

acetylen och syrgas i lämplig blandning ner i hålet å sedan får man ha något smart sätt att tända på från säkert avstånd...
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.