Värme i skåpet , vw caddy

Köp en Ctec dual batteriladdare och ladda ett extra batteri som du kan ha som startbatteri. Har du bensinvärmare är ju det den enklaste värmekällan. Kör den när ni går i och ur sovsäcken. Har man bil kan man ju ha med sig tio kilo kläder och filtar.
 
En dieselvärmare från Kina kanske?
läs här http://www.husbilsklubben.se/forums/t75100/
I husbilen har jag en Truma dieselvärmare luft/luft som är riktigt bra, men en sådan är nog dyr men du får varmvatten till duschen också :)

För ventilation skulle jag ta upp ett par hål i golvet och sätta i galler och så ett par bra ventiler i taket.
Googla på in och utloppsareor så vi slipper läsa om någon som kvävts.
 
En sådan här inte bara lyser utan värmer också:
http://www.addnature.com/primus-micron-lantern-steel-mesh-435493.html
Som allt annat som förbränner så förbrukar den syre och ventilation är ett måste om ni ska vakna igen.
Finns liknande från andra märken.
Beakta också värmen så det inte tar fyr om något kommer mot den.

Jag som är försiktig typ hade satsat på mer passiv värme - dvs tjockare underlag och tjockare isolering.

Jag kör efter principen: mycket under mej (tjockt liggunderlag), mycket på ovanpå mej (sovsäck) men lite på mej (max tunt underställ och mössa för att inte hålla kvar svett mot kroppen).

/Patrik
 
Den händiga kan plocka sådana här från äldre/skrotbilar och fixa upp.Dom är ganska vanliga och man hittar dom billigt på utrotningshotade bilskrotar.

Men om TS skall övernatta en månad på hösten kan han ju köra vintertältstuket.

Sova utan värme med lite ventilation och få den goa fukten/rimfrosten där inne och sedan blåsa med köket och köra ut fukt och torka grejer med lite bättre ventilation och samma innan läggdags - en månad funkar ju lätt så
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
lynne99 Tänka på under expeditioner i varmt klimat? Expeditioner 7

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...