Tillaga varm mat utan kök eller öppen eld.

10-20 spänn kostar ytterpåse o värmekudde för våtkonserver så det är ju inte billigt men det är klart på vissa turer så är det skönt att bara behöva ha med sig skeden förutom mat3n o värmepåsen.

Dom hade 24_h_meals-maten för 50kr per portion och värmepacken för 5kr styck hos friluftsmeny.se. Så jag beställde några stycken.

/John
Ps Om ni hör en knall så är det bara jag som kockat för nära brasan. Ds
 
Bra pris , det är väldigt liten risk att få sig att få sig en knallgasmäll av dessa om det är någorlunda ventilerat utrymme så det är inget och oroa sig för.
 
Knallgas är farllgt, en utländsk bekant till mig skulle ha ett batterirum med sparad kvällsenergi från solfångarna. Ett antal lastrbilsbatterier skulle vara lagringsplatsen.
En sen eftermiddag förevisade han batterirummet, en spik på betonggolvet gav en gnista och värd samt gäst blev brända och lomhörda för mer än kvällen. Huset fick avsevärda skador. Som tur var var det bara de två där vid olyckstillfället.

Det värsta med knallgas jag gjort var när jag avsevärt yngre skulle hjälpa en kamrat med ett läckande avgaspaket på hans bil.

Han sa att han kopplat batteriet på laddning och jag la mig under för att lappa när det small rejält och började droppa batterisyra.

Det blev till ett nytt batteri och en framtida läxa.

go tur
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...