Grottor i Skåne

Gamla nummer av Grottan

------------
Strand skrev:

Klart jag kan gå med i SSF eller enbart prenumera på den, men det löser inte problemet med att hitta gammla nummer.

-----------

SSF har en ”bokhandel”, Nedåt, där även ickemedlemmar kan köpa äldre nummer av Grottan. Vartenda nummer ända från 60-talet finns inte kvar, men jag tror att man kan få en komplett serie ända från början av 80-talet fram till nu. Gå in på http://www.speleo.se och klicka på Service så hittar du en länk till Nedåt. Som medlem har du rabatt, och en mer uttömmande förteckning av vad som finns att köpa finns i varje nummer av Grottan. Vill du inte bli medlem kan du köpa från Nedåt ändå. Kontakta Nedåt bara, så löser det sig.

Hälsningar

L-G
 
Söderåsen

Var på Söderåsen och vandrade för ett par veckor sedan. Och passade på att besöka den lilla ”grottan” Snuestuan i Klåveröd. När jag kom hem berättade jag detta för en bekant. Han berättade då att han som ung scout för ca trettio år sedan var på Söderåsen och besökte en annan lite större grotta, men kommer inte ihåg var den låg.

Så nu undrar jag:
Är det någon som känner till något om en lite större grotta någonstans på Söderåsen?

/g
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...