Billigaste internetbutiken för klättring?

http://bananafingers.co.uk/ kom upp i en annan tråd här om veckan. Jag tycker att de har riktigt bra priser. Vissa saker skiljer väldigt mycket från Addnature eller Northstar. Jag har ingen erfarenhet av dem så om du handlar där får du gärna berätta om dina erfarenheter sen.
 
Post ifrån UK.

Jag var två clicks iväg att köpa grejer ifrån caving-supplies.co.uk men postage till Sverige är så dyrt som helst!!

www.pathfinder-equipment.de har bra priser och billigt frakt, det kostade jag 170SEK att skicka 50m rep och några karbiner. Dom har det billigaste rep som jag har funnit på min websearch över två veckor också(utan UK priser).
 
Senast ändrad:
Banana Fingers

hej!

Har nu handlat lite prylar från Banana Fingers.

Beställde sakerna på lördagen. De skickades följande måndag och avi och utlämning på onsdagen samma vecka. Frakten var på 7,99 pund.

Jag köpte lite camalots, slingor, karbiner.

Jag hade också en mailkonversation med dem om ev rabatt. De sa att beroende på vad man handlar så brukar de ge ca 10% rabatt vid order över 400 pund.

mvh
Johan
 
Både euron och pundet är billigt nu jämfört med det senaste året. se ex denna länk för svenska kronan mot Euron.

http://www.ecb.int/stats/exchange/eurofxref/html/eurofxref-graph-sek.en.html

Jag undrar varför det är lägre priser i de web-butiker, i europa, vi nämnt i denna tråd än i sverige. Är förklaringen att de endast sysslar med web-handel (och inte har en butik med lokalkostnader och personalkostnader) och därför kan ha lägre marginaler eller är det så att de varor som säljs i sverige passerar ytterligare en grossist eller finns det en annan anledning?

mvh
JOhan
 
Var i Chamonix i förra veckan inhandla där ett par Lasportiva Testarosa klätterskor 105 Euro i butik
Från svenska internetbutiker får man ge ca 1500-1600 kr.
 
http://bananafingers.co.uk/ kom upp i en annan tråd här om veckan. Jag tycker att de har riktigt bra priser. Vissa saker skiljer väldigt mycket från Addnature eller Northstar. Jag har ingen erfarenhet av dem så om du handlar där får du gärna berätta om dina erfarenheter sen.

Gammal tråd, jag vet. Men just nu är pundet väldigt lågt så bananafingers har bra priser nu, 30-60% billigare än addnature.

Snabba leveranser har dom också, jag beställde på måndag kväll och hade grejerna på fredagen.
 
Jag håller med föregående talare. Har bara handlat från needlesports två gånger, men det har varit positiva erfarenheter.
 
http://bananafingers.co.uk/ kom upp i en annan tråd här om veckan. Jag tycker att de har riktigt bra priser. Vissa saker skiljer väldigt mycket från Addnature eller Northstar. Jag har ingen erfarenhet av dem så om du handlar där får du gärna berätta om dina erfarenheter sen.

Tack för tipset, Langby!

Beställde ett Beal Top Gun II Dry Cover 60m, £129. Omkring 1400-1500 kronor. Alltså tusenlappen under svenska normalpriset.

Och ett set med Metolius Tri Cam Units, deras 6 minsta SLCDs (Strl. 00 - 4) för £177. Omkring 2000-2100 kronor. Alltså en och en halv tusenlapp under svenska normalpriset.

Då är 300 kronor i frakt ingenting.

Lite synd kanske att handla på nätet från andra länder, eftersom små klätterbutiker som har bra service och erbjuder "klämma och känna möjlighet" måste slå igen. Men om jag sparar tusenlappar på det har jag inte råd att låta bli. Sorry alla små klätterbutiker!

Wally
 
Det slog mig just att med den ständiga rean på friends och med lågt pund så kan jag äntligen slå till på en #6. Öppna friend 6or är ju en av de fräckaste storlekarna: för brett för lårjam och för smalt för att få in höften.

Tyvärr verkar alla i vår subkultur tänkt likadant. #5 & #6 är ju slut i varenda jämrans webbutik på öriket.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
teoek Billigaste resan till Verdon Sportklättring 0
pingman Billigaste prylarna p nätet, var? Sportklättring 10
RonnyBb Styrketräning och klättring Sportklättring 12
johnliungman Klättring mellan Fontan och Gorges du Tarn? Sportklättring 5
Mezzner Klättring på Brac, Kroatien? Sportklättring 0
Fredrikaa klättring nära zürich Sportklättring 6
ph.nilsson Klättring i spanien, resan malaga-el chorro Sportklättring 1
Klätterhanna Klättring i Thailand? Sportklättring 5
luktafotogen Klättring- Kinnekulle Sportklättring 27
Norheim Protes och Klättring Sportklättring 11
El Barto Möjliga Stockholm klättring Sportklättring 4
piklas87 Klättring Amalfikusten??? Sportklättring 3
sofza Klättring i Turkiet med barn? Sportklättring 1
lisayey Klättring i Sydostasien Sportklättring 1
lund_mikael Korsica klättring Sportklättring 2
MercenaryFalk Klättring i Kullavik Sportklättring 0
farfarsmurfen Klättring i Indien(Mumbai) Sportklättring 1
Raskolnikov Klättring / klättrare i Briancon 05100 Sportklättring 0
Fif Klättring på La Palma (Kanarieöarna) Sportklättring 0
sliwka2002 klättring/bouldring i Kalmar Sportklättring 1
mömmi Klättring i Skåne Sportklättring 2
Peter.B Klättring i Borlänge Sportklättring 2
helenabrogren Klättring i Colorado? Sportklättring 5
andmarsjo Klättring över midsommar Sportklättring 2
Joel_80 Klättring i Norge Sportklättring 5
klätterpojken klättring i leksand Sportklättring 3
cmh Klättring i Polen Sportklättring 1
ChrisX Klättring i norra spanien? Sportklättring 0
Tvmma Klättring Tasmanien Sportklättring 1
402285 Klättring i Portugal Sportklättring 0
prylManne Klättring i hall i göteborg på tisdag? Var och hur? Sportklättring 2
Klättring under Lulekalaset Sportklättring 0
yo-nas Klättring/Klättergym i Barcelona med omnejd? Sportklättring 3
Majsi Klättring runt Florens Sportklättring 0
pirx klättring i norra tyskland? Sportklättring 4
TT Klättring i stockholms skärgård? Sportklättring 2
klätterpojken klättring sicilien Sportklättring 1
Kristian24 Klättring med barn Sportklättring 3
Baver Inomhus klättring i Trollhätte/Uddevalla/Vänersborg i Sportklättring 11
Jag kan inget om klättring Sportklättring 18
andreasroos Klättring Sundsvall Sportklättring 4
brascav Europa klättring? Sportklättring 9
JWA Klättring på Malta Sportklättring 4
Fettot Klättring i Montsant Sportklättring 3
ingen klättring för mig Sportklättring 3
klättring i göteborg Sportklättring 0
0918 Behöver tips om klättring på Sicilien! Sportklättring 0
jessie Klättring på Sardinien Sportklättring 1
tallbarr Bulgarien klättring - finns den? Sportklättring 1
Skydivergirl Klättring när man är gravid? Sportklättring 6

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.