Boende i Railay & Tonasai

På tonsai finns massor av ställen, en del rätt sunkiga. Vi bodde några hundra meter från stranden med egen fräsch toa. Vet inte om man får bättre/billigare boende om man samtidigt köper nån klättringsaktivitet. Finns bra fiskrestauranger inne i djungeln där man får välja sin egen fisk, gott och billigt!
 
Jag bodde på Viewpoint resort vid Railay beach (Hat Rai Leh) 2004. Det ligger inte på den fina turiststranden utan på andra sidan udden. Då var det mycket billigare att bo på den stranden i stället. De höll på att bygga nytt där då så nu finns det säkert ännu mer ställen. På Viewpoint resort hade de billiga rum med fläkt till lyxigare med ac. Då var det även någon form av klättercenter som hade sin bas där. Även dykcenter fanns. Maten var god på restaurangen, fin utsikt, superfin pool, mangrovestrand och minimarket. Var kanske 15-20 minuters promenad till klättningen. Vi reste i slutet av november och då brukar det finnas gott om plats. Helt klart ett ställe jag skulle återvända till. Jag tror de billigaste rummen kostade 650-800 baht. Jag gillar inte värme så vi uppgraderade oss till ac rum ganska snart. Ute på udden fanns två apsorter, Krabbmakaker och Langurer. Kolla senaste Lonly Planet, där hittade vi uppgifterna om detta ställe. Jag bifogar en bild på utsikten från stället. Berget längst bort i bilden är längst ut på udden.
 

Bilagor

  • Niklas-Kihlen-viewpoint-resort.jpg
    Niklas-Kihlen-viewpoint-resort.jpg
    19 KB · Visningar: 404
när jag va rpå railay bodde vi på diamondcave resort, ligger nästna längst bort på railay east(inte den "fina"sidan alltså). vi betalade 600TBH/natt för ett rum med AC. inte världens jättemysigt, men inte skabbigt heller.

dock en bit från den mesta klättringen, låg en vägg direkt bakom men det var inte jättemkt klättring just där.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.