• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Trött på att vara singel i fjällen!

Har vaknat upp lite chockartat och insett att jag vill ha sällskap på mina turer i fjällen, och kanske resten av tiden också. Var är ni alla tjejjer med samma intresse som jag?
 
De finns ute i fjällen på tur!
Jag har många ggr träffat trevliga damer ute på tur.
Nu är jag trogen och fast vid min sambo och har aldrig behövt skaffa nya bekantskaper men trevliga samtal med folk är ju alltid kul.
 
Ensamvandrare

Nu beror det på vilken ålder du har, men en reflektion jag gjorde efter att ha varit stugvärd i Abiskojaure i september förra året var att de vanligaste ensamvandrarna var ganska unga kvinnor och äldre herrar.
 
Dagens...

Misstänker att spannet ligger mellan 20-30. Och min erfarenhet e att anledningen till vf dem (kvinnorna) e ensamvandrare e för att deras respektive inte e intresserade. Har samma "problem" men vet inte riktigt om man bara ska ge sig ut varje helg till olika friluftsområden o vänta. Eller om man ska försöka som "alla" andra o fiska upp någon på krogen eller någon dejtingsajt. (För lets face it) Chansen att hitta en friluftsbrud, som man kan tänka sig presentera för polarna elr mamma för den delen... Den e jävligt minimal, på dem platserna. Ett drastiskt steg hade väl varit att skylta med att man e lös o ledig. Men då framstår man väl som desperat elr mentalt fucked. Eller det är bara i södra Sverige det inte funkar? :)
 
Har vaknat upp lite chockartat och insett att jag vill ha sällskap på mina turer i fjällen, och kanske resten av tiden också. Var är ni alla tjejjer med samma intresse som jag?

Kanske frågar sig även de vart alla killar är? Varför inte börja gå på anordnade turer? Organisera dig i naturskyddsföreningen eller någon annan organisation. Långfärdsskridskor? Börja dra igång något med några vänner och du ska se att deras vänner som är intresserade av vandring kommer att följa med. Gör facebookevenemang så att det är möjligt att bjuda in folk. Det fungerade för mig... Folk som jag förmodligen aldrig hade träffat annars kom på saker anordnade genom facebook då de blivit inbjudna av vänners vänner.

Misstänker att spannet ligger mellan 20-30. Och min erfarenhet e att anledningen till vf dem (kvinnorna) e ensamvandrare e för att deras respektive inte e intresserade. Har samma "problem" men vet inte riktigt om man bara ska ge sig ut varje helg till olika friluftsområden o vänta. Eller om man ska försöka som "alla" andra o fiska upp någon på krogen eller någon dejtingsajt. (För lets face it) Chansen att hitta en friluftsbrud, som man kan tänka sig presentera för polarna elr mamma för den delen... Den e jävligt minimal, på dem platserna. Ett drastiskt steg hade väl varit att skylta med att man e lös o ledig. Men då framstår man väl som desperat elr mentalt fucked. Eller det är bara i södra Sverige det inte funkar? :)

Asså detta är ju helt knäppt. Varför skulle kvinnor inte kunna vandra med andra om deras partner inte delar deras intresse? Tro det eller ej, men männen äger inte sina kvinnor. Och tro det eller ej, men kvinnor är inte otrogna bara för att deras partner inte är närvarande. Och tro det eller ej, män är inte avundsjuka bara för att deras partner skulle vandra med andra utan att de själva är delaktiga.

Vad menar du med "tänka sig presentera för polarna eller mamma"? Kanske har du ovanligt hård press från polarna och mamma, men det är ju faktiskt dig själv det handlar om. Det har varken din mor eller dina vänner något att göra med. Det är Ditt val.
 
Mötesplatser

Ja det är inte lätt när man har lite "udda" intressen vilket kanske fjällvandring kan räknas till.

STF har ju, i vart fall tidigare , haft speciella singelveckor, tex "singel i Salto" och jag har för mig att på dessa singelveckor så var det mer tjejer än killar. Det är ju också som någon skrev i princip två åldersgrupper som vandrar ensamma och det är unga, kring 20-30 år och äldre kanske +55.
STF har ju också vandringsturer/grupper typ Nybörjarturer men även för äldre. Jag brukar själv vara färdledare och jag har märkt att det oftast är ett överskott på kvinnor i dessa grupper. Så, för killar borde det vara lätt att träffa en likasinnad partner....

Jag tycker man kan dra igång någonting på hemmaplan redan under vintern, typ studiecirklar om Fjällvandring som sen avslutas med gemensam vandring, man träffas då många gånger redan på hemmaplan och chansen att man då träffar "den rätte" ökar ju.

Och visst ökar fjällupplevelsen om man kan vandra tillsammans med sin partner, ingen tvekan om det.
 
Kanske frågar sig även de vart alla killar är? Varför inte börja gå på anordnade turer? Organisera dig i naturskyddsföreningen eller någon annan organisation. Långfärdsskridskor? Börja dra igång något med några vänner och du ska se att deras vänner som är intresserade av vandring kommer att följa med. Gör facebookevenemang så att det är möjligt att bjuda in folk. Det fungerade för mig... Folk som jag förmodligen aldrig hade träffat annars kom på saker anordnade genom facebook då de blivit inbjudna av vänners vänner.



Asså detta är ju helt knäppt. Varför skulle kvinnor inte kunna vandra med andra om deras partner inte delar deras intresse? Tro det eller ej, men männen äger inte sina kvinnor. Och tro det eller ej, men kvinnor är inte otrogna bara för att deras partner inte är närvarande. Och tro det eller ej, män är inte avundsjuka bara för att deras partner skulle vandra med andra utan att de själva är delaktiga.

Vad menar du med "tänka sig presentera för polarna eller mamma"? Kanske har du ovanligt hård press från polarna och mamma, men det är ju faktiskt dig själv det handlar om. Det har varken din mor eller dina vänner något att göra med. Det är Ditt val.

Oshit asså! Nu tar vi de från början.
1. Upptagna tjejer utan partner o fjällen. Just de dem e upptagna och därför off-market.
2. nej pressen kommer från mig själv. För jag har sjukt höga krav på min partner. Så har inget med dem andra faktorerna att göra. Mer än att jag inte drar hem "vem som helst" o presenterar som den nya mrs Sam.

Så för att sumera. Nej det behöver inte betyda att folk e otrogna för att deras partner e hemma elr svartsjuka. Men hela övningen gå bi för att meningen e att hitta en respektive. Och kraven ställs enbart av en själv, och översättningen e att man i te tar vem som helst. :) förstår vad jag menar nu?
 
Jag träffade på 2 tjejer när jag var och vandrade för 2 år sedan i Kanada som hade vänt om då dom sett en liten nalle.jag har nog aldrig skrattat så mycket som när jag såg dessa 2 komma vrålandes på en stig med en packning lika stora som dom själva hahahaha , dom visade sig vara otroligt kunniga och vi hängde tillsammans och hade skit roligt i 1 vecka innan vi var tvungna att splittra upp av tidsbrist, då jag skulle fortsätta . Vi har fortfarande jätte bra kontakt .

Dom finns därute någonstanns, skratta inte åt dom bara och för guds skull blocka inte stigen för dom ;)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
såg Trött på vara singel i skogen Reskompis 0
ålänning Sällskap på livsresan Reskompis 0
Alle95 Oerfaren kille på 22 år söker vandringskompis innan säsongen är slut! Reskompis 0
Ormrot Kebnekaise Syd/Nordtopp nu på lördag Reskompis 0
cybiont Vandra i Sarek med start nu på torsdag? Reskompis 1
saraabeiramar Grövelsjön - Storulvån på skidor, april 2016. Reskompis 7
gide Jämtlandsfjällen på skidor Reskompis 0
Makrolon Vill ut på tur! Reskompis 0
Caek06 söker manligt ressällskap för vandring på Korsika Reskompis 0
literoligt Vandring med övernattning på öde ö i sommarsverige? Reskompis 9
Svante S Nybliven pensionär med hund önskar sällskap på fjällvandringen efter den 18 augusti Reskompis 1
Pumba Ledig v26-30 å vore ju kul att hitta på något någon :) Reskompis 10
Soffgrupp Vandra i Marrocko Feb/Mars 2013 - Häng på! Reskompis 3
cecilia.carlsson.79 Turskidåkning i Grövelsjöfjällen slutet på januari? Reskompis 2
Smak58 vandring på Teneriffa – sept 2013 Reskompis 0
78395 Ska du från Sthlm till Karlstad 2/11. Dela på bensin? Reskompis 0
vandrarman Everest Circuit i slutet på septemeber Reskompis 4
Linn Vernersson Hej någon som är sugen på en liten vandring från södra sverige till spanien? Reskompis 2
Thesearch Vill du bestiga Mont Blanc på skidor med mig i vår Reskompis 0
Christian1 Tips på bra vandrar eller cykelresor? Reskompis 3
Erika86 sugen på vandring i sommar! Reskompis 1
luktafotogen Lång skidtur på Vänerns is. Reskompis 11
coaskkis Skoter på Svalbard Reskompis 1
klykan Tanzania på cykel - sommaren 2011 Reskompis 4
rölin Vandring i Hemavan på kort varsel (20-22/8) Reskompis 0
Heikkinen Följa med på fjällvandring v36 eller v37 Reskompis 0
Borgas Uppsala - Sarek på söndag (25/7) Reskompis 0
duharmail seriösa planer på segla jorden runt Reskompis 0
skogsflicka klättra på mallorca i jul? Reskompis 0
rullgrus Någon som är sugen på att resa genom Papua Nya Guinea? Reskompis 0
Tripping Abisko - Nikkaluokta början på sep Reskompis 1
hannulan Norrut från Göteborg på E20 på torsdag? Reskompis 0
Frida0314 Tips på grupp/aktivitetresa? Reskompis 2
alven Från Sthlm på måndag kväll? Reskompis 0
Binna Följa med norrländska på fjällvandring i sommar? Reskompis 5
KlaraL sugen på långfärdscykling i höst? Reskompis 9
apfaktor Någon som är sugen på spanien? Reskompis 0
realout Äventyrskompis på resa vart som helst Reskompis 1
Abriss Grövelsjön på V33 Reskompis 0
Skjeltorp Norkap - Kastaden på cykel. Reskompis 1
fiia83 äventyr på nya zeeland Reskompis 2
jabo05 följ med på vandring i jämtland Reskompis 3
boel155 Malaysia slutet på apri, början på mars? Reskompis 0
Andunge Friluftssinglar på turskidåkning i påsk? Reskompis 4
Anna.S Kompis på ridturer och ridresor Reskompis 1
JonathanW Sällskap på vintertälttur i februari Reskompis 9
afil MTB å cykel på Gran canaria! Reskompis 1
sanja_h20 Behöver tips om jobb på båt Reskompis 0
anak8932 Fjällvandring i September eller skidorna på senare? Reskompis 9
Adventure-Cilla Kom med på en spännande resa.. Reskompis 0

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...