Energidryck

lissu@crossnet.se (Lisbeth)

Gäst
För många år sedan fick jag ett tips om ingredienser till en egentillverkad energidryck - vilket jag givetvis glömt nu. Men det blir ju billigare att göra själv, varför jag försöker här...


Jag minns att det var vatten (givetvis!), saft av en citron, lite salt.... och förmodligen något mer...


Någon som har ett tips?


/Lisbeth
 
Dextropur

Har för mig att du har ett recept på Dextropur-förpackningarna? Du vet, druvsocker i pulverform... Det verkar rimligt att det är den ingrediensen du söker också...


Lycka till!
 

Anonym från gamla forumet

Gäst
Ett recept

Det är riktigt att ett recept finns på Dextropur förpackningen
0,5 dl Dextropur +1 krm salt + 4 tsk konc juice till 1 liter vatten.


Jag brukar ta 0,5 dl Dextropur, några teskedar fruktsocker, lite salt, lite citronsyra (pulver), lite askorobinsyra(=C-vitamin) pulver och blanda i en plastpåse.
Detta för en liter vatten. När drickflaskan är tom häller jag i en ny påse och fyller på med vatten. I och med att jag blandar drycken allteftersom jag förbrukar blir spillet litet (blandningen + vatten är färskvara).
Blandningen av socker och syror är säkert inte bra för tänderna.


Per Brune
 

lissu@crossnet.se (Lissu)

Gäst
Tack för tipset - det just något sådant jag sökte!
 

lisbeth@boras.office.se (Lisbeth)

Gäst
Receptet - Per Brune!

Förmodligen en väldigt dum fråga - du skrev att du lade till lite fruktsocker i energidrycken... var får jag tag på det? Vanlig affär? Druvsocker vet jag men... :-(


/Lisbeth
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
arniklasses Hemmagjord energidryck Friluftsmat 7

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.