Lättviktsvadare??

Guest

Gäst
Undrar om nån vet i fall det finns vadare av typen Lundhags Coverboot (dvs gummiöverdrag som man trär över den vanliga kängan och når upp till ljumsken) som når lite högre, till midjan alltså? Tänkte att det kan vara smidigt när man ska upp till fjällen och behöver packa lätt. Det är ofta på gränsen att det läcker in när man vadar med tidigare nämnda modell.
 
2 alternativ

1: Använd ofodrade kängor (typ Lundhags eller Jörn kängan), ta ur innersulan och ta på dig kängorna utan strumpor och sockor. Gå över, häll ur vattnet. Kängorna blir suger inte åt sig speciellt mycket vatten utan torkar snart.

2: Ultralätt: en rulle sopsäckar och packtejp.
 
Teva sandaler

Varför använda känga överhuvudtaget vid vad.
Ta på ett par tevasandaler el. dyl och gå över du blir lika kall som om du skulle använda kängor men med den fördelen att du har ett par torra kängor att a på då du kommit över.
 

Guest

Gäst
Förtydligande

Ok, ett litet förtydligande... kanske hade passat bättre i fiskeforumet men, men...
Det jag tänkte på var en stövel (liknande) för lite mer "långvarigt" vad som vid ex fiske. (Kan bli rätt kallt att stå ute en kall norrlandsälv i en sisådär 30 minuter :)) Alltså en lätt vadarstövel utan själva stöveln, men som når upp till midjan. Dvs som "Lundhags Coverboot vadare" men som räcker lite längre upp.
 
Det finns!!

Jag har sett att Coverboot finns som går upp till ljumskarna finns men jag vet inte var de går att köpa.

Ring och kolla med Lundhags...
 
Misstag

Sorry jag läste fel på ditt första inlägg. Du ville ha ännu högre. det har jag inte sett...
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.