Ditt senaste inköp "bilder"

Paket från Bergfreunde och snabbt iväg för att sätta upp ett Ringstind Superlight 1-2 från Helsport. Märkligt hur mycket tält man ändå får till under kilot.

Köpte även en Exped Lightning 60L som känns riktigt bra. Förhoppningen är att klara sig med 12-13 kilo för 7-8 dagars stugfri vandring.
 

Bilagor

  • Helsport-Ringstind-Superlight1-2.-Exped-Lightning-60L.jpg
    Helsport-Ringstind-Superlight1-2.-Exped-Lightning-60L.jpg
    287.7 KB · Visningar: 2,990
  • Helsport-Ringstind-Superlight1-2.-absid.jpg
    Helsport-Ringstind-Superlight1-2.-absid.jpg
    76.5 KB · Visningar: 2,950
Äntligen!!!
Ännu en Haglöfs Alaska, och nu äntligen i den fjärde färgen. Den svårfunna Graalen - den orangea Alaskan.

Nu har jag den kompletta/fullbordade samlingen; en orange, en blå, en svart och en grön Alaska.
Alla av olika årgångar, olika ramländer, olika säckdesigner och olika textiler... Trumvirvel please:

Är det verkligen en Alaska? Ser inte den ensamma stora fickan på ena sidan.
 
Jepp, det är en Alaska - en Alaska från stenåldern. Ca 1975 som det verkar.

Först ~1978 infördes termosfickan på högersidan och då blev Alaskan "5-fickors" efter att
tidigare ha varit "6-fickors" (den där externfickan med blixtlåset i locket bortser man från).

Även blixtlåset som ger tillgång till undre delen av huvudsäcken ändrades när termosfickan
infördes. Åratal senare kom också spötunneln bakom termosfickan på 5-fickors Alaskorna.
Under ett antal år saknades den finessen...
 
Montbell Mirage, en fluffig, facksydd dunjacka med 900-dun som väger 373 g.
 

Bilagor

  • Montbell_mirage1.jpg
    Montbell_mirage1.jpg
    50.3 KB · Visningar: 2,546
Gav mig själv en Strömeng 8" Mil. för stora knivar kan inte ersättas med små. Min gamla lapphuggare var 7" så givetvis var det självklart.
 

Bilagor

  • KS8F.jpg
    KS8F.jpg
    3.2 KB · Visningar: 2,067
Senast ändrad:
Tidigt i höstas köpte jag en Patagonia Dun-tröja. Varm, lätt och njutbar, rekommenderas!
 

Bilagor

  • Patagonia duntrörja.jpg
    Patagonia duntrörja.jpg
    74 KB · Visningar: 1,976
Nytt underställ med stora förhoppningar

Kom med posten igår, behöver bara byta storlek på långkalsonger :)
Har stora förhoppningar att slippa "mameluckerna" då de är förstärkta runt låren. :)
Ber om ursäkt att bilden är på "sniskan" :)
 

Bilagor

  • Nytt underställ.jpg
    Nytt underställ.jpg
    44.8 KB · Visningar: 1,392

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.