Jakten efter den perfekta handsken

Jag har letat runt dom flesta stora sidor och butiker nu men ændå inte funnit den.

Mina kriterier:
  1. Fingerhandske
  2. Uttagbar innerhandske
  3. Lång så att den går en bit upp på underarmen
  4. Gore-tex
  5. Skin på handflatan
  6. Åtdragbar runt handleden

Den handske som jag har hittat som faktiskt uppfyller kraven er Arcteryx Alpha SV glove. Men jag var lite missnøjd øver rørligheten i den.

Alla tips ær vælkommna. Ingen speciell budget er satt.
 
Den handske som jag har hittat som faktiskt uppfyller kraven er Arcteryx Alpha SV glove. Men jag var lite missnøjd øver rørligheten i den.

Rörligheten är ju det som Alpha SV handlar om, det är ju precis det de anser sig ha revolutionerat. Jag letar också och har inte hittat något bättre än just den där, frågan är om den är värd priset. Frågan är om den är värd halva priset...
 
Rörligheten är ju det som Alpha SV handlar om, det är ju precis det de anser sig ha revolutionerat. Jag letar också och har inte hittat något bättre än just den där, frågan är om den är värd priset. Frågan är om den är värd halva priset...

Møjligt, men jag har testat andra handskar som jag iaf anser har bættre rørlighet. Dom har dock inte uppfyllt mina andra kriterier.
 
Vantar och handskar handlar ju mest om i hurdant väder och klimat de skall fungera.
Blir det tillräckligt kallt utanför blir fingerhandskar rent teoretiska.
Vad skall kunna manipuleras med handskarna på?
Många gånger när man tror att fingervantar är nödvändiga är de kanske inte det i praktiken.
Vid speciella verksamheter kanske man klarar jobbet med pincettgrepp eller avtryckarfinger.
Flera specialvantar finns ju i jakt och mc bodarna.
Definiera miljö och uppdrag så kanske du kan finna dina önskade.
Sällan är en produkt perfekt för allt.
 
travsportbutik

Kolla handskar som travkuskar använder, bor du nära en travbana brukar det finnas en hästsportbutik där.

en travkusk sitter stilla i en sulky som kör i 45-50 knyck, en travkväll tillbringar de kanske 4-5 timmar körande uppåt 100 km och då skall de med tömmarna kontrollera i en hetsig häst, styra den på decimeteravstånd fr andra hästar i loppet, kunna rycka i div snören ( tussar o huvudlag )

tror inte många andra har samma tuffa krav på bra vinterhandskar som travkuskar

jag har ett par gamla som hållit i säkert 10 år nu, men snart dags för nya
 
Jag brukar köra ett par tegera vinterhandskar (http://www.stenklader.se/tegera-varmfodrad-montagehandske-p-15.html) under ett par hellyhansen-tumvantar där man kan sticka ut tumme och fingrar (gamla rackare, men motsvarande går säkert att hitta än idag).

Rörligheten och känslan är suverän på tegerahandskarna (tunnt skinn+ett lager nåt varmt), medan hellyhansenvantarna håller en varm.

Dessutom går det ju utmärkt att bara använda det ena paret när det är lämpligare :).
 
ursäkta min okunnighet men gore-tex i (skal)handskar känns endast som säljknep och överflödigt. "damask" i bomull/polybomull och hanskdelen helt i skinn (för hållbarheten) vore väl det bästa?
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.