Lagningslappar för goretexbyxor?

Hej

Jag äger ett par Tierra gtx-byxor sedan några år tillbaka. Nu har jag revat dem med stegjärn och bevöver några små trevliga lagningslappar.
Skickade således ett mail till tierra om hjälp men fick inget svar.
Var ska man vända sig? Till Gore eller ska jag behöva ta fram rullen med skavsårstejp?


Gustaf
 
Lagningslappar i gtx

Finns normalt i alla välsorterade friluftsbutiker, prova Naturkompaniet, Friluftsbolaget eller Sportkompaniet (om du finns i Sthlm det vill säga). Annars tror jag att du kan höra av dig direkt till Gore.
W L GORE & ASSOCIATES SCANDINAVIA AB
BOX 268
431 23 MOLNDAL
Tel:031 706 78 00
http://www.goretex.com/

/Anders - utsidan.se


[Ändrat av anni 2001-05-15 kl 10:27]
 
Använd segelsifferduk!

Hej!

Ett tips är att använda den självhäftande duk som normalt används för att göra siffror i segel med. Finns i de flesta färger, även om jag antar att svart är aktuellt i ditt fall. Detta är vad Gore-Tex-kvinnan på Naturkompaniet i Stockholm använder (Gore-Tex Service Center) och vad jag själv oxå använder av precis samma anledning som du själv...

Kan köpas på närmaste segelmakeri, och för 20 kr får du så att det räcker bra många år.

Tycker man det är kul kan man ju dock köpa GT-lagningssatsen för 150 kr som räcker till två små hål...

Tagga på!
/Magnus
 
Närmaste segelmakeri

Vad gör man om närmaste segelmakeri är tolv mil bort? Eller om man bor i inlandet?

Lyckligtvis så kan man kolla i närmaste båttillbehörs affär och hitta spinnackertejp. Dock är det inte så billigt, t.ex. så kostar tejpen 73 kr för 4.5m på Lindbloms Marina i Piteå. De hade blå och vit tejp. Lyckligtvis behöver man inte ta med sig hela rullen på turen eftersom tejpen har ett skyddspapper för klistret. Men att använda den till annat än laga kläder känns ju slöseri med pengar.

Gor-Tex lagningslappar kostar 80 kr på Utebutiken i Umeå och räcker minst till fyra lagningar. Om man nu inte gör en jättereva förstås. Men då är det nog lika bra att lämna in dem för lagning.

Fast bäst av allt är ju att du skaffar damasker i något slittåligt material.

/Jonas U
 
Jag säljer en bit spinnackertejp

Du kan få köpa en bit spinnakertejp av mig, för 2 SEK/dm (=ungefär självkostnadspris) + porto 5 SEK. Jag köpte en rulle på 4.5 m det gick år 5 cm för att laga min GoreTex jacka, tejpade på insidan, det har hållit ett år nu.

Per Brune
Tel. 021-188106 (uppe till åtminstone kl. 22:30, telefonsvarare då jag inte är hemma)
Mobil 073-9297390 (sällan påslagen)
E-post: per.brune@swipnet.se
 
Får nog erkänna...

... att jag som seglare inte tänkte på att "närmaste" segelmakeri kanske inte är så nära...

MEN! Jag är helt övertygad om att det finns minst ett segelmakeri i Piteå, samt även "inlandsstäder" som tex Karlstad, Västerås mfl...

MVH
/Magnus
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.