Tåliga mobiler

Jag har en BV9600 (2019) som jag är mycket nöjd med.
Lite diskretare design än BV9700 men troligtvis lika tålig.
Åkt i stengolv några gånger utan en skråma. Använder den för att filma under vatten.
 
Jag föredrar dubbla mobiler då jag är ute. Har en i-phone i ett vatten- och stöttåligt Lifeproof och en enkel Cat B25 knapptelefon som nödtelefon. I Cat har jag ett kontantkort så den fungerar till mer än 112 om det skulle krävas. Cat är simpel tålig telefon med lång batteritid som jag verkligen rekommenderar.

Går det enkelt att föra över kontakter på något sätt?
 
Jag har en xcover 3. Tycker den har varit mycket bra. Tror den är inne på sitt 3:e år nu. Den har lite skråmor sedan den fastnade i en maskin. Har bytt batteriet, vilket är en strålande egenskap, att man kan det alltså.

Kommer köpa nästa modell när min så småningom dör. Borde vara ett par år kvar.
 
Ingen ren smartphone med Android men Nokia (HMD) har precis släppt sin 800 Tough.
IP68, MIL-STD-810G samt klarar ett fall från 1,8 m.
Runt 1300:- i butik (eller på nätet i alla fall).

Väldigt lika, men något mindre, lättare och kraftigare batteri är CAT B35. Jag har bara haft den i någon vecka men är nöjd med den so far. Den har klara likheter med Nokia 8110 4G som jag hade tidigare och den höll inte måttet rent kvalitetsmässigt. Något hände med högtalare/lyssningen så jag fick använda hörlur för att kunna prata/lyssna. Knapparna började krångla med dubbeltryckningar allt som oftast.

Peter HP
 
Jag har funderingar på att skaffa en vattensäker mobil som jag vill använda som navigator enbart och med gratis topografiska kartor. Tänkte avstå GSM-kort i den och ha kvar min gamla mobil för kommunikation.
Önskvärt är hög upplösning på skärmen, bra internminne och möjlighet till minneskort för kartorna samt bra batteritid. Gärna lägre pris än 3000 Kr. Utbytbart batteri skulle vara smart. Ger bättre total kapacitet per vikt jämfört med att använda batteribank / powerbank.

Vad har ni att föreslå?

Thure
 
Senast ändrad:
Jag har funderingar på att skaffa en vattensäker mobil som jag vill använda som navigator enbart och med gratis topografiska kartor. Tänkte avstå GSM-kort i den och ha kvar min gamla mobil för kommunikation.
Önskvärt är hög upplösning på skärmen, bra internminne och möjlighet till minneskort för kartorna samt bra batteritid. Gärna lägre pris än 3000 Kr. Utbytbart batteri skulle vara smart. Ger bättre total kapacitet per vikt jämfört med att använda batteribank / powerbank.

Vad har ni att föreslå?

Thure

Ett udda men intressant förslag är Oukitel WP5.
H/Per
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Glännman Tåliga lågskor i skinn Utrustning allmänt 22

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...