Isklättrare i Stockholm, nätverk

Tja Klas

Jag hänger gärna med också. Tyvärr har det ju töat och varit lite blåsigt så hur tror du att det ser ut?

Hör av dig då det är dags att reka.

// Mattias

PS. Lägg gärna till mig på maillistan med Robert
 
Den is som finns kvar är iaf mer plastisk än den var för några dar sen. Jag har varit vid Finnboda och runt Orminge där jag bor men is finns ju i princip på alla dåligt dränerade sprängklippor.

Jag skall faktiskt ut och reka Finnboda om ett par timmar. Hör av mig hur det ser ut. Vardagskvällar passar mig bra också.

Klas
 
Då har man fått hackat lite idag också. Känns bra. Ingen nämnvärd minskning på istillgången vid Finnboda och fin och mjuk is.

Om någon känner till andra ställen eller har sett isbildningar som ser klätterbara ut kan ni väl rapportera det här. Har hört att det skall finnas något vid Nacka strand men vet inte var.

Nästa pass blir förmodligen måndag efter jobbet.

Klas
 
Jag har vart ute och rest denna vecka men är nu åter i Stockholm redo att ge mig ut.

Är det någon som har varit ute eller har några heta tips.

Skulle vara kanon kul om någon är sugen på att dra ut och reka lite is på söndag?

// Mattias
 
Hello Ice heads,

Säsongen börjar närma sig!!! Dags att börja planera. Några nya isklättrare som inte finns med på listan? Vi har en telefon lista, mail lista och en gemensam planeringskalender på Yahoo.

Jag tror att söndagar på Träskbergets Vox Populi vägg kommer att bli en samlande rutin. Mycket bra träning inför vintern.

MVh, Robert
 
Isklätterträffen uppe i stora sjöfallet kommer bli riktigt gedigen detta år, så boka inte upp er i slutet av mars, för då jävlar ska det klättras grevinnor och grevar uppe i Vietas.

Tror både Felix och Alex kan gå i god för att klättring är gudomlig här uppe, så, vilka är sugen på att komma upp för ett tjogotalet replängder en helg i slutet av mars början på april?

Nås f.ö på joakim.halvarsson at gmail.com och sätts gärna upp på maillistan.
 
Jag trodde att det var första helgen i mars storasjöfallets isklätterträff skulle äga rum...

Träffen kan varmt rekomenderas.
 
Det jobbas febrilt för att träffen ska bli så bra som den har potential att bli kan jag lova. Datum är inte spikat ännu, är flera aktörer som är inblandade i nuläget, mer kan jag inte säga.

Men räkna med att det kommer bli grym klättring samt stora möjligheter till shysst skidåkning på programmet.

Frågor/funderingar tas via meddelandefunktionen/mail.


/Joakim
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.