Isklätterveckan i Stora Sjöfallet 2008, 28/2-2/3

Hej, då har vi återigen glädjen att bjuda in till årets isklätterträff - i år kör vi Onsdag 28/2 -Söndag 2/3. På grund av praktiska skäl blev vi tvungna att köra träffen en vecka tidigare än normalt, observera att Fjällanläggningen inte är fullt öppnad Onsdag-Torsdag och därför har begränsad service. Sedan kan det också vara värt att påpeka att isfallen ligger i söderläge och är höga vilket gör att det många gånger är -10 grader och sol under klättringen, trots att termometern vid fjällanläggningen och på väderleksrapporten visar -25 grader.

Priserna på boende blir lika billigt som ifjol, dvs
225:-/person och natt, alternativt 690:-/ person onsdag-söndag exkl linne.

Gemensam middag/bankett på lördag. Vi återkommer senare med mer information och kanske ett program.

Bokning av rum görs direkt hos sjöfallets anläggning på tel 0973-40070

För frågor om klättring kan ni nå Björn på 070-2306096, eller Jonas på 070-5156902

Väl mött Björn & Jonas, Friluftsfrämjandet Gällivare
 
Intressant..... Skulle vara väldigt sugen på att dyka upp om det finns något udda replagskamrat som skulle vara intresserad av att bilda ett replag med mig?

Björn och Jonas, har ni någon mail?
 
Underbart

Lämnade precis in en ledighetsansökan till chefen. Efter en vecka i Rjukan nu över jul har man ju klar isabstinens här nere i Skåne. Jag har heller ännu ingen replagskompis.
/Viktor
 
Det går att maila om du klickar på min eller Jonas profil.

Replagskamrat brukar gå att ordna, personligen tycker jag det fungerar bra att gå tremannalag på större turer, så det kan också vara ett alternativ.
 
Närvaro necesse est, replagskamrat non est necesse

Ursäkta min latin...
Som Björn säger, dyk upp bara så ordnar vi replagen senare! Jag kan klättra som två eller tre, spelar ingen roll.

/P
 
Jag vill också!

Jag har också planer på att åka dit! Men ingen i andra änden av repet vad jag vet... Hur tar man sig dit enklast/billigast? Nån som ska bila och har plats över?

Kaj
 
Bilder från förra året

Härligt! Datumen är inskrivna i kalendern, förvänta er ett gäng upplänningar i år igen.
För er som funderar på att komma upp kan jag locka med ett par inspirerande bilder från förra året.
Hoppas på lika strålande väder i år igen.
Syns /Daniel
 

Bilagor

  • Bild 101.jpg
    Bild 101.jpg
    145.1 KB · Visningar: 381
  • Bild 106.jpg
    Bild 106.jpg
    108.1 KB · Visningar: 339
  • Bild 109.jpg
    Bild 109.jpg
    88.4 KB · Visningar: 306
  • Bild 202.jpg
    Bild 202.jpg
    113.1 KB · Visningar: 300
Bil uppåt

Jag kommer köra upp (mest troligt) från Umeå. Dock troligen först på fredagkväll, ev torsdagkväll. Kan lämna besked senare. Vi är två i bilen än så länge, så det finns plats till nån fler.

Hörs!

Sara
 
Skjuts från Gällivare

Har precis beställt tågbiljetter. Fick bli sittplats... hm 22 timmar från Malmö. I allafall det gick inte att tajma tåget med bussen ut till Stora Sjöfallet. Nån som tänkt köra från/förbi Gällivare på tisdagen den 26:e? Mitt tåg kommer fram 14:45. Inga problem om det blir på onsdags morgonen.

Förresten nån mer här som tänkt ta tåget upp?

/Viktor
 
I´m in

Trevliga bilder. Känns ju exotiskt att få klättra i sol.

Jag får lov att representera västkusten (eller brukar Rafael dyka upp?). Då SundsvallsJonas har slut semesterdagar och Gbgfalangen ogillar tanken på ett dygns enkel resa kommer jag troligen ensam. Vet ännu ej när eller hur. Tåg till Boden och vidare med bil låter dock som en lågoddsare.

.d
(och på fredag flys Göteborgsregnet för Rjukan. Hurra!)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.