Slipning av isskruvar

Om man har modet att anförtro skruvar till mig via post till Italien/Turin så kan man enkelt ordna detta via en vecka (postgången bestämmer tiden). Lämnar in dem enkelt vid ett lokalt klättergym före ett pass och har dem sedan i handen nyslipade vid sängdags (de har en slipmaskinen från grivel). Priset brukar max vara 5 euro per skruv oavsett märke men med mängdrabatt.

- C
 
Rjukan

Enligt en tråd på Dansk Bjergklubs hemsida ska Intersportbutiken i Rjukan ha köpt in Grivels slipmaskin. Är det nån här som kan bekräfta det?

Erik
 
Tack för erbjudandet Christian! Dock så hittade jag hjälpen på lite närmare håll, Sportsnett i Oslo har en slipmaskin. Vet inte om Intersportbutiken i Rjukan har en men ska fråga när jag åker dit i helgen.
 
japp de har slip

Intersport i Rjukan har en slip. 50 NOK, tar några minuter /skruv. Har dock inte provat hur skruvarna blidde i verkligheten, men de ser vassa ut när de ligger och glänser i garaget (efter att ha smakat norsk sten).
/mats
 
Så bra, då behövde jag inte svara på det :). Om de är lika bra som på Sportsnett så kan jag däremot berätta att resultatet är väldigt bra! Väldigt skönt att lägga krafterna på att klättra istället för att försöka trycka in skruvarna...
 
Vertikal Play Ground (VPG) i Oppdal har en Grivel slip och de tar 50 NOK per skruv. Gamla skruvar blir som nya...

Lämnade in mina skruvar under isklätterfestivalen denna vecka - helnöjd!


peace
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.