Issasongen 2007/2008

?

Bitter?

Jag är allt annat än bitter! Tvärtom, jag försöker bara beskriva min uppskattning av denna intressanta tråd. Kanske formulerade mig konstigt...
Nåväl, fina turer du gör, avundsjuk är jag dock! Kul med berättelser och inspiration och inte bara boulder och sport klätter reportage.

Kaj
 
Så när får vi någon svensk att kunna ta sig an Iluminati (150m, M11+, WI6+)? Blev repeterad av Florian Riegler tillsammans med Herbert Klammer den 29/1 och länkar två bilder från Planetmountain som visar vad det handlar om ;)

1466.jpg


1465.jpg


Fytusan om man skulle fixa en sådan klättring...... Jag skulle var nöjd!
 
Tack Ted! Kommer ihåg hur inspirerande det var att läsa kaspers artikel i Bergsport. Dina bilder gör inte heller saken bättre :) Känns som att ett besök i Litledalen vore på din plats.

Erik
 
Repentance - The last hope!

Förra helgen så hamnade vi ju i kö (eftersom en kamrat råkade glömma utrustningen i sin bil)..... Vi hann ju inte med hela fallet då men kompenserade detta med ett nytt och lyckat försök. Som tack för detta så fick jag även några bilder.... Fallet är i trevligt skick och man får sig en härlig dusch på köpet!

rep2_02.jpg


rep2_03.jpg


rep2_04.jpg


Hacka lugnt!
 
Piemonte is

Förutom ismissilerna i Aostaområdet så finns det även trevliga dalar i Piemonte. Men kräver oftast längre promenader till den trevliga bekostnaden att verkligen uppleva lite alpin känsla över det hela (eller att du inte ser en levande själ på hela dagen och ser byar som gud nog glömde bort)

Vårt fall för dagen:

ger_teaser.jpg


Hacka lugnt!
 
Ett isfall i glassväder och tyvärr fick glassen (Gianduja och Crema) vänta till eftermiddagen....

tub_01a.jpg


tub_02.jpg


Skall vi öppna en tråd om alpin klättring också?

Vi gjorde denna klassiska kammen igår. Liknar Frendo spur men utan någon lift eller människor för delen kring området just nu....

palu_zippert.jpg


Hacka lugnt!
 
En indianhövding i iseldoradot för franska klättrare....... Väl värt ett besök som isklättrare och nu har vi lagt ännu en klassisk tick på listan. Vi klättrade is över dagen tills vi spydde mer eller mindre med en lika lång nedstigning.....

En överblick av berget Tete de Gramusat (foto är tagit från Planetmountain) och vi följde nummer 6 på bilden:

gramuzat.jpg


Hacka lugnt!
 
Nu får du sluta Christian.
Det gör ont i hela kroppen att se att du är ute och steker av isfall efter isfall hela tiden.
Här hemma är det inte ens minusgrader -trots att det är mitten av februari...

//Magnus
 
Nu får du sluta Christian.
Det gör ont i hela kroppen att se att du är ute och steker av isfall efter isfall hela tiden.
Här hemma är det inte ens minusgrader -trots att det är mitten av februari...

//Magnus

Ingen som tvingar dig att titta på tråden..... Hur blir det i år, någonting i Norge för oss i mars?

Hacka lugnt!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Maskinen is-/mixsäsongen 2008/2009 Isklättring 84
iBjorn Isklätterveckan i Stora Sjöfallet 2008, 28/2-2/3 Isklättring 24

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.