Hur behandlas jakthundar

Tror faktiskt oavsett du är jägare eller ej att det är förbjudet idag att koppla din hund vid ett fordon....
 
Ojoj. Tänk er en småbarnsmamma som jagar, ställer sin bil på parkeringen och som har hund. Vilket elände. Huuu;-)

Raskesven

Ännu värre ! Tänk om hon sätter hunden i barnstolen, glömmer ungen i kopplet bakom bilen och möter Klager som är ute för att titta på fåglar;);):)

Fan, kunde inte låta bli.....
 
peter1959 Hade ett inlägg om att folk skaffar hundar som redskap...Jakt, Bruks, Vall eller utställning som att det skulle vara nåt fel.

Vi har många djur i vår tjänst och vissa bara för att äta upp, det är inte många år sen man inte fick slänga bort ett fint hundskinn utan var det av lurvig ras skulle det beredas och kanske bli handskar.

Djur ska inte lida under tiden vi nyttjar dem men för mig så är dom mest till belastning under sommarhalvåret, men det får man väga emot att inte ha hundar när jaktsäsongen kommer.

Belastningen består ofta i att man inte är fri som icke hundägare är några dagars sem måste ske med planering oavsett det ska ske med eller utan hundar......

Och givetvis är fyra av min hundar redskap(jakt) men det är ju bara en fritidssysselsättning nuförtiden:).
Och vi har en till hund nu som är utställningssällskap vilket då jag tycker är onödigt;)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
MariaFia Nyfiken på jakt, jaktskytte och jakthundar? Jakt 0
KLAGER Skyddsväst för jakthundar Jakt 13

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...