Väska att hänga utanpå ryggsäcken

Jag har en systemkamera av normal storlek, en Nikon F80 som jag vill kunna ha med mig ute så ofta jag kan. Eftersom jag i stort sett alltid har med mig en ryggsäck (storlek beroende på aktivitet) så kan jag naturligtvis lägga kameran i ryggsäcken men min erfarenhet av det är att det alltid blir vädigt struligt att få upp kameran och lat som man är så går man heller miste om tillfället.

Nu funderar jag på möjligheten att skaffa en mindre väska för enbart kameran (inga extra objektiv alltså) och fästa den som en extra sidoficka på ryggsäcken med hjälp av remmar. Ryggsäckarna jag använder har gott om fästpunkter så det ska inte vara något problem. Nackdelen är förstås det fortfarande är lite struligt att komma åt kameran med jag slipper åtminstone rota i ryggan

Nu är min fråga hur ni andra bär ryggsäck och kamera samtidigt på ett smidigt sätt? Är det någon annan som fäst en fotoväska (liten sådan) som sidoficka? Andra lösningsförslag?

/Mille
 
Jag har två kameraväskor med/på mig i t.ex fjällen. Själva kameran har jag i en väska som dels hänger runt halsen och dels sitter spänd runt bröstet. Kameran hänger alltså stadigt på bröstkorgen. I midjebältet har jag ev en mindre väska för extra objektiv, godis och annat som jag vill ha snabbt tillgängligt. Bröstväskan har jag även när jag åker slalom eller fiskar och liknande.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
mxsr Väska till Nikon P7000 Fototeknik 2
Hinka Vattentät väska till kajak Fototeknik 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.