fotoskola

hej,
finns det nån som kan tipsa om nån rolig "äventyrsfotokurs" (gärna i alperna). Jag vet att Riksgränsen har haft nåt samarbete m Lars Thulin(?) men finns det fortfarande?
Jag har för mig jag har sett reklam för likn kurser i alperna men kan inte hitta nåt på nätet.

Alla tips mottages m tacksamhet.

/elsa
 
det enda jag har sett är en naturfotoskola i nordnorge! Det låter i och för sig inte helt fel, men det kanske inte var det du letade efter. Hmm, har för mig att den hette Öystuns folkhögskola. säg till ifall ni vill att jag ska kolla upp det lite noggrannare (hittar det inte just nu)

m
 
Skidfotokurs med Ulf Blomberg

Tidningen Åka skidor har haft skidfotokurser i Riksgränsen med Ulf Blomberg som ledare. Han är en ex skidfotograf som bodde i Verbier i 18 år, tror jag, men är nu baserad i Stockholm (tror jag oxå). Jag gick kursen 1997 och tyckte att det var mycket lärorikt, men vet ej om den finns kvar.

Fredrik
 
Inte äventyr..

Men väl naturfotografering i Grövlesjön i höstas. Tror att det kostade 4000kr ungeför och då var det typ halvpension och framkallning ingick tll en viss gräns. Tyvärr hjälpte inte det när man var luspank....
 
Lofoten/fhs

gick vinterfiluftslinjen där -vt -99. Mycket vackrare natur än så får man leta länge efter, d.v.s det är svårt att inte få med sig några bra bilder därifrån.

Däremot är mentaliteten på folkhögskolorna i norge åt det slappare hållet. Många norrmän tar ett år på folkhögskola för att ha det bra ett tag innan man pluggar vidare eller börjar jobba, och bra har man det, men söker man sig dit för att prata teknik och teori i första hand så finns det kanske bättre alternativ. Ska tillägga att jag trivdes otroligt bra, men ska man lära sig något är det mycket upp till en själv och kurskamraterna (men så är det kanske alltid)
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.