Hundhår och ullkläder?

Hej,
det är så att mina strumpor drar åt sig hundhår, en dum fråga kanske men det tar väll inte skada på ullen?
Jag brukar rolla dom lite då och då, men det kan man ju inte göra inför varje tvätt tar år och dar att gå igenom alla.

Hur gör ni andra hundägare?
Jag kan omöjligt vara ensam om detta på detta forum.
 
Har själv hundar och vet hur det är, hår fastnar överallt. Jag ser det som nått man får leva med när man valt ett liv med hundar. Som du säger så tar det år och dar att försöka få ut allt. Har dock aldrig hört att hundhår skulle vara skadligt för ull, har lite svårt att se hur det skulle vara möjligt...

Däremot ska man helst inte blanda ull och syntet i tvätten då plaggen lättare blir noppiga. Använd ett milt tvättmedel och kallt vatten, ull innehåller naturliga oljor som man inte vill tvätta ur.
 
Har själv hundar och vet hur det är, hår fastnar överallt. Jag ser det som nått man får leva med när man valt ett liv med hundar. Som du säger så tar det år och dar att försöka få ut allt. Har dock aldrig hört att hundhår skulle vara skadligt för ull, har lite svårt att se hur det skulle vara möjligt...

Däremot ska man helst inte blanda ull och syntet i tvätten då plaggen lättare blir noppiga. Använd ett milt tvättmedel och kallt vatten, ull innehåller naturliga oljor som man inte vill tvätta ur.


Okej, har uppgraderat hela garderoben så har allt i merinoull nu, va inte billigt men värt varje krona kan jag lova.
Iaf för mig som har lätt att svettas.

Så ända jag har i blandmaterial är väll mina fjällräven byxor, har 3st.

jag är en såndär "mupp" enligt min flickvän, som bara går runt i såna kläder.
Tycker det ser bra ut också nuförtiden, och dom är praktiska och slitstarka.

Är för övrigt i skogen ett par timmar om dagen så det är ju inte så att jag bara uppgraderade allt för att uppgradera och ersätta så att säga.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Leffe357 Ullkläder Kläder 28
2004-06-16 Ullkläder och ....... Kläder 8

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...