Exposure Bib

Jag har tänkt att köpa nya gore-tex byxor. Byxorna är främst tänkta att åka slalom i, men jag ska även ha dem till isklättring. Därför vill jag ha ett par byxor som är stryktåliga. Jag har kollat på mountain hardwears byxor Eposure Bib och tycker att dem verkar vara bra. Är det någon som har erfarenhet av de byxorna eller har tips på några andra byxor skulle jag bli jätte tacksam ifall ni skrev ett inlägg
Tack på förhand, Niklas Blomgren
 

Villa.Velde@telia.com (Vidar Velde)

Gäst
Arc´teryx Theta LT eller Theta AR pants eller Bib

Kolla inn www.arcteryx.nu så hittar du återforsäljare.
Dyra. Men du får hva du betalar för
 

ekan

Gäst
marmot

slutligen handlar det om passform. jag är själv stort Marmot fan.
MH hade problem m kvaliteten tidigare, jag vet inte hur det är nu.
 
Lite klumpiga?

Jag var på jakt efter nya byxor förra året och tittade som du på Mountain Hardwares utbud. Det generella intrycket var att de är lite stela och tunga, men det har kanske ändrat sig nu?



Jag bestämde mig efter mycket om och men för ett par Patagonia Stretch Triolet pants och tänkte att det är de sista byxorna jag köper på länge. Dom har en massa bra egenskaper. De är lätta och smidiga och sitter bra. De saknar dock en viktig detalj - hållbarhet. Efter två veckors åkning hade jag en stor
reva på vardera knä och innerlaminatet på nedre delen av benen var bortnött på flera ställen.



I butiken förklarade de att byxorna håller för "vanlig" telemarksåkning - jag vet inte riktigt vad det betyder. De höll i alla fall inte för mig och jag fick igenom reklamationen.



Nu i höstas gick jag till min favoritbutik och bad att få titta på det bästa byxor de har. Jag har insett att det där med gram-jakt och att fokusera på lätta grejer inte riktigt funkar för mig; både Klättermusen Fimbul och Norröna Arch Wall som de visade såg ut som bra alternativ.



Så nu byter jag lätt stretch mot kevlar och stål. Håller det inte nu vet jag inte vad jag ska ta mig till. :)



Jag har inte hunnit testa mina stålbyxor på riktigt än men känns klart gedigna.



/Björn



--
basecamp.foobar.tm
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.