Hestra-Handske: Army Leather ...?

Hej alla goa gubbar o tanter! Jag ska köpa nya slalomhandskar. Vilken av dessa ska jag välja?

"Army Leather 3-finger Mitt"
"A.L. GTX Direct Grip"
"A.L. Heli Ski"
"A.L. GTX XCR"
"A.L. Windstopper Action"

I fjällen på vintern och Alperna på sommaren, fast då är det lite tunnare handskar som gäller.

Eller finns andra fabrikat som är minst lika bra?
 
Tejpade sömmar

Hej

Vet ingenting om de där handskarna, vet dock att Hestra inte tejpar sömmarna på sina handskar om det ej är GTX. Köpte ett par Fjellvott till min unge för att hon skulle vara torr om händerna i blötsnön, i produktbladet stod det att tyget var vattentätt och andades. Det gör det säkert också men sömmarna är inte tejpade så de läcker som såll.

Vid kontakt med Hestra sade de att de endast tejpar GTX. Detta var förra året, kan ha ändrats.

A
 
Hej!

Jag har ett par 3-finger handskar som jag stortrivs med! Köpte dem när jag bodde på Svalbard och har använt dem till allt möjligt, dock har jag inte haft möjligheten att testa dem i riktigt blöta och slask men vad gäller värme och passform är de helt klart mina favorithandskar. Hade tidigare ett par Filipe Raoux (?), samma modell fast som tumvante, de var oxå mycket bra men jag tycker att det extra fingret har sina fördelar.

Har oxå ett par tunnare ganska korta fingervantar med GTX-direct grip, värmen i dem är inget att skryta med men under de blöta o slaskiga vintrarna i mellan Sverige är det de handskarna som gäller.

/Joakim
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.