Raskesvens superskjorta?

Re: fleece-skjorta

malindo; sa:
Har visserligen ingen sân själv, men har sett att exempelvis Fjällráven tillverkar skortor i mikro-fleece. Verkar vara en bra idé tycker jag.

Mvh / Mats

mmm... har 2 microfleeceskjortor från fjällröven, behagliga och trevliga.. Mer till vardags än i skogen!
 
Re: Yllesskjorta

TJA; sa:
Raskesven; sa:
Vintertid blir det en ylleskjorta.

Har du nåt bra tips var man får tag på bra ylleskjortor.
/Thomas J
Gamla ylleskjortan sjunger på sista versen, men förra året kom tomten med en Fjällräven skjorta. Tyvärr kör Fjällräven med bara 35 % ull och 65 % polyester. Klippen´s 70 % ull vore att föredra. Skjortan var dock varmare och skönare än vad jag väntat mig. Blev ganska nöjd. Det mest prisvärda finner du dock nog i joru´s tips.

Kolla dessa lite kraftigare trevliga, dock något dyra, säkert varma vadmalsskjortor:

archipelago0.jpg
slouch0.jpg


Finns på : http://www.re-cover.nu/index1.html

Raskesven
 
Köpte en skjorta med 30% Ull och 70% Akryl på rea på Dressman. Skjortan är av det lite kraftigare slaget och för 150:- så kommer den nog funka riktigt bra i naturen.
 
Såg att Fjällräven har skjortor i 80 % ull, 20 procent poly. Verkar sköna.

Under nyårsvandringen testade jag windbreakern "Arktis" i Pertex, dragkedja i halsen, huva, dragsko i midjan, från Militaryshop:

Und.Arktis.stowaway.jpg


290 spänn kostade den och fungerade ypperligt att vandra i med ett lätt ylleunderställ och en skjorta under. Vid lägret var den perfekt utanpå arméns lätta ylletröja. Funkar säkert alla årstider. Bara att ändra det man har under.

Apropå polyvalens malindo; denna måste väl få godkänt?;-)

Mvh Raskesven
[Ändrat av Raskesven 2004-01-06 kl 13:42]
 
Med beröm godkänt

Käre Rasken,

det är ju just precis en sân där vind-jacka som ingâr i det polyvalenta konceptet... ersätter som denne debatör redan nämnt det fastlaminerade och ej avtagbara membran som ingâr i din praktiske, men ej polyvalenta WS!

Nu fattas bara ett par ordentliga boots, och sen är du klar för drabbning.

Mvh / Mats
 
tigertamjaren; sa:

Dessutom màste jag tillstà att jag tycker att Rasken med denna nya Pertex-jacka samt utan hatt (The polyvalent look) numera ser bra mycket yngre och friskare ut. Ett litet minus för kammo-brallorna, dock.

Testa själv, Tigertámjare, och upplev skillnaden mellan gamla invanda, unkna fix-idéer och nya fráscha tag!

Mvh / Mats
 
malindo; sa:
tigertamjaren; sa:

Dessutom màste jag tillstà att jag tycker att Rasken med denna nya Pertex-jacka samt utan hatt (The polyvalent look) numera ser bra mycket yngre och friskare ut. Ett litet minus för kammo-brallorna, dock.

Ser han inte lite blåfrusen ut?... Tror en membranfleecjacka skulle gjort susen!


malindo; sa:
Testa själv, Tigertámjare, och upplev skillnaden mellan gamla invanda, unkna fix-idéer och nya fráscha tag!

Mvh / Mats

Över min blåsvullna kropp! Univalent är bättre än polyvalent och min jacka funkar till ALLT!!! Den som så önskar skulle kunna segla till Arktis och jaga blåval i den, styra kosan till Sahara och löpa över sanddynerna i den (bara att öppna ventilationshålen), varefter man iklädd detta underbara plagg skulle kunna inta sin gris och sangria under Mallorcas stjärnhimmel om man bara så önskade! Att jackan skulle lukta gris efter resan är en annan femma.

Leve framsteget!

/ G
[Ändrat av tigertamjaren 2004-01-07 kl 17:09]
 
tigertamjaren; sa:
malindo; sa:
tigertamjaren; sa:

Dessutom màste jag tillstà att jag tycker att Rasken med denna nya Pertex-jacka samt utan hatt (The polyvalent look) numera ser bra mycket yngre och friskare ut. Ett litet minus för kammo-brallorna, dock.

Ser han inte lite blåfrusen ut?... Tror en membranfleecjacka skulle gjort susen!


malindo; sa:
Testa själv, Tigertámjare, och upplev skillnaden mellan gamla invanda, unkna fix-idéer och nya fráscha tag!

Mvh / Mats

Över min blåsvullna kropp! Univalent är bättre än polyvalent och min jacka funkar till ALLT!!! Den som så önskar skulle kunna segla till Arktis och jaga blåval i den, styra kosan till Sahara och löpa över sanddynerna i den (bara att öppna ventilationshålen), varefter man iklädd detta underbara plagg skulle kunna inta sin gris och sangria under Mallorcas stjärnhimmel om man bara så önskade! Att jackan skulle lukta gris efter resan är en annan femma.

Leve framsteget!

/ G
[Ändrat av tigertamjaren 2004-01-07 kl 17:09]
Mina herrar malindo och tigertämjaren, för att undvika missförstånd; som jag redan från start skrev om WB-fleece så tycker jag liksom Tigern att det är ett ypperligt plagg, så länge det inte är nederbörd eller man typ bär tung ryggsäck. Snö från himlen, marken och träd i skogen, blötssnö och regn behövs som bekant ett annat sorts skal till.

Bilden på gossen i militärbrallorna är för övrigt länkad från militaryshop (kanske jag borde nämnt). Min unga varma nuna kan skådas på högra typen här, iförd Pertexvarianten:

http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=23993&pagenumber=3

Raskesven
 
Härligt jobbat Raskesven, där satt den, bilden alltså!!! Och bry dig inte om Malindos kommentarer om mustaschen, han är bara avundsjuk.

Lät som en krävande tur annars, den därna Tivedenturen. Men vad var det för ett uselt substitut till Picea abies du hadde riggat kåtan runt egentligen? Det var väl aldrig en färsk ungbjörk? ;)

Ang. polyvalent kontra univalent må jag ha överdrivit något i argumentationsivern. Jackan luktar inte gris efter ett dylikt rally, den luktar babian! ;)

/ G
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.