Event från Montane

Då jackan jag hade siktat in mig på från Norröna slutade vara på rea precis när jag skulle beställa så har jag nu siktat in mig på Montanes modeller med Eventmembran. Någon som har erfarenhet ?

Mvh / Johannes
 
Har ingen jacka men 2 par byxor från Montane varav ena är med 3 lagers eVent membran. Fungerar hur bra som helst.
 
Du kommer inte bli besviken.

Har god erfarenhet av 3-lagers eVent-byxa från RAB, och dessa låter fukten passera ut mycket mer effektivt än Gore XCR, Gore Pro Shell samt Gore Paclite enligt min erfarenhet.
Skulle vilja påstå att skillnaden är riktigt stor i funktion.

Hur vida dessa membran står sig emot varandra i laboratorietest vet jag inte, men i verkligheten är skillnaden nästan uppseendeväckande.

Sedan har det säker kommit ännu bättre alternativ de sista åren. Är inte fullt så insatt i dessa, men Neoshell verkar många tycka vara något extra.

Finns någon ny och vettigt utförd studie/jämförelse mellan dagens top of the line-membran skulle det vara intressant att få ta del av den.
 
Tack för svaren.

Jo Bergans Dermizax NX ska ju vara bra men hittar tyvärr ingen rea på Bergans Airojohka som är den som är någorlunda lätt och har trelagers NX..

Vilken jacka har du från Bergans ?

Mvh / Johannes
 
Min Bergans jacka köpte jag till ett superpris på XXL tyvärr så verkar det som den inte finns längre men den som är mest lik är väl den här.
 
Jag har använt Montanes Eventmembran kläder ett bra tag nu och rekommenderar det verkligen. Jag är en som svettas mkt och lätt och har lämnat Gore-Tex träsket sedan länge.
Dessutom i krävande utemiljö via arbetet.
 
Fick idag hem en Montane Direct Ascent jacket. Första anblicken ger mycket positiv respons och den sitter väldigt bra och är lagom lång (av någon anledning går 90% av alla skaljackor till naveln). Ska prova den mer imorgon och kolla igenom alla detaljer innan jag bestämmer mig men det ser lovande ut !

Mvh / Johannes
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.