Ullmammelucker för män

Äpplen och päron

I tråden hitintills så diskuteras olika material och tjocklekar som "om det vore samma". Jag har förmånen att själv ha tre av de olika förslagen, KASK, knälång woolpower (200) och Coldskills/Taiga.

Taigabyxan är helt suverän, varm som förstärkning vid längre rast eller vid skoterkörning. Genom dragkedjan tas dessa på under skalbyxorna (går även på) med skor och annat kvar, samt och smidigt. Denna byxa är uteslutande att använda på ett underställ. Dessa är för varma att använda vid aktivitet.

Kask och Woolpower har liknande, både har hel/stor del ull och kan användas både som första och andralager. Enligt mig ett av det bättre alternativen eftersom de är så allsidiga, vid riktig kyla perfekt på vinterturer på skidor med ventilation uppe på skalbyxorna, vid pause stängs dragkedjorna och okej värme uppstår tillsammans med förstärkning av bålen, huvud och händer.

Lycka till med inköpen, och som vanligt har vi alla olika erfarenheter och tyckande...
 
Nu när TS verkar ha fått svar på sin fråga så undrar jag: Varför finns det så få underställ med gylf egentligen?
 
Jo jag tänkte tanken, men visar sig att alla såna slutar över knäna. Gillade att woolpowers gick över knäet plus svensk produktion fick mig sy köpa just dom.

Ah, jag trodde att du ville att de skulle sluta ovan knäna. Anledningen till att mamelucker slutar ovan knänan är nog att de inte ska sticka fram under kjolen. Går de nedanför knäna funkar de ju bara till långkjol.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Tordnado Finns det en längre lätt dunjacka för män??? Kläder 12
Croogath Cykelbyxa / Tights för MÄN (XXXL) Kläder 9

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...